Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan fiske nå?


Ulkeduppen
 Share

Recommended Posts

Her i Østfold lar vinteren vente på seg. De få gangene jeg tidligere har fisket på denne årstiden så har det vært gjennom et hull i isen. Jeg lurer egentlig på hvordan det er å fiske nå.

Jeg bor i Halden og det er mange vann rundt om kring. Jeg er vant til å fiske abbor og gjedde om sommeren. Kan man fiske etter disse ved å kaste fra land, med samme agn som om sommeren nå som det ikke er lokk på vannet? Eller oppfører fisken seg annerledes slik at man må tilpasse fisket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare prøve å fiske som vanlig? Forholdene nå er vel forsåvidt mye likt vår og høst. Er jo mildt og bra temp i vannet rundt her, så burde vel være aktivitet på fisken.... Er riktignok mye og skittent vann for tiden, men er vel ikke umulige forhold for det. Det som hindrer meg mest her i Sarp, er at favorittplassen er oversvømt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

JEg har en kompis som har vært ute å fisket med stang, Han sa at de fiskene han fikk tok på litt større sluker en vanlig og med sterkere farger, samt at han ikke sveiva like fort.

Han hadde fått noen små abbor og en liten gjedde.

Så det er fult mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vel kanskje tilpasses forholdene der du fisker. Er det kakaobrunt vann er det vel lurt å bruke store fargerike wobblere eller sluker som har en viss sansynlighet for å synes. Eller kanskje meite med luktsterke agn etter arter som liker dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.