Gå til innhold
Fiskersiden

Tur på Eriksrud i dag.


gjedde
 Share

Recommended Posts

Mats, Toni og jeg var vel på Eriksrud i 12 tiden. Satte ut alle gjedde stengene, så var det bare å vente.

Det var møkka kaldt men fikk snart den første gjedda. Liten kar på 2 kg.

Mens vi venter på neste hogg, tar jeg og tar fram mormyschaen og kikk fisker litt. Nokså kult å se titalls små abborer og mort krangle om agnet, så fikk noen små pinner på det her. Litt senere så piper det i stanga til Mats og mens han kjører denne fisken piper det i den andre stanga også. Men Mats var kaldblodig å dro fort opp den ene gjedda på 2.5 kg før han går over til neste, også en liten kar i samme str.

Nokså fin tur, men et skikkelig møkka vær, noe som syns på bildene jeg slenger ut. Var ihvertfall nokså kalde og forfrosna da vi kjørte hjemmover igjen.

17754_s.jpg

Vanlig erikrus str.

17755_s.jpg.

Kaldblodig landing av Mats.

17756_s.jpg

Toni er ladd for å leke i snøen når han kommer hjemm.

Takk for turen kara:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gjedde, må være deilig å være på isen igjen. Selv får jeg første tur på isen til neste Søndag. Nå vet jeg ingenting om hvor stoe gjeddene blir i dette vannet, men kanskje det kan lønne seg å bruke et større bor hvis gamlemor skulle bite på. Eventuellt funker det jo også å bore tre hull i trekant slik at det blit et stort hull. Uansett lykke til videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, vi har ikke fått gjedde som ikke går opp gjennom hullet, har et 200 mm bår men det er så drassete å tungt så hvis stor gjedda skulle hilse på så får vi bare borre fort som f:PRart det ikke er så mye større fisk her, har bra med mat hvertfall, men er vel for mye små gjedde til at de store får plass, vet ikke jeg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, vi har ikke fått gjedde som ikke går opp gjennom hullet, har et 200 mm bår men det er så drassete å tungt så hvis stor gjedda skulle hilse på så får vi bare borre fort som f:PRart det ikke er så mye større fisk her, har bra med mat hvertfall, men er vel for mye små gjedde til at de store får plass, vet ikke jeg:P

De store sitter nok langt inne, men ikke usannsynlig at det er en og annen større som predaterer på de mindre gjeddene, akkurat som det ofte er noen få store abborer også i typiske tusenbrødrevan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, vi har ikke fått gjedde som ikke går opp gjennom hullet, har et 200 mm bår men det er så drassete å tungt så hvis stor gjedda skulle hilse på så får vi bare borre fort som f:PRart det ikke er så mye større fisk her, har bra med mat hvertfall, men er vel for mye små gjedde til at de store får plass, vet ikke jeg:P

Det store hullet BØR være der før gamlemor hogger :lol: Ellers blir det fort problemer og mye unyttig slit for gjedda. Ellers anbefaler jeg at du skaffer det underlag til gjedda.

Så ut som en fin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.