Gå til innhold
Fiskersiden

Stavanger 14-17 Feb


namsenlaks
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ned til Stavanger pga jobben og håper å få litt tid til fiske.

Regner med å bo i sentrum.

Hadde vært morro å kansje fått seg en ny art mens man var der nede.

Hvordan ligger det an med Piggvar på denne årstiden?

Fjesingen er vel ikke å oppdrive på vinterstid?

Hva med Ålekvabbe?

Fløyfisk hadde vært morro det også,har en inne til identifisering(satser på at det er en Liten fløyfisk) og at jeg kan ta en Vanlig fløyfisk mens jeg er der nede...

Så tips om plasser evt guiding tas i mot med takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ålekvabbe har vi ingen sikre plasser på, men vi jobber med saken. Piggvar kan være mulig, selv om eg trur det er noen uker for tidlig. Fjesing er nok dessverre utelukket ja. Fløyfisk og rødspette, eventuelt brungylt og paddetorsk ( :lol::) ) er vel mulig hvis du mangler noen av dei. Ellers så er eg i London det aktuele tidsrommet, så eg kan nok dessverre ikke bli med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyfisk høres bra ut..

Jeg vurderer å kansje bli en dag ekstra der nede for å gutse etter Brungylta. Hvor i Stavanger området foregår fiske etter brungylt?

Gutser gjerne etter Paddetorsk også :D

Hva med Tangkvabbe er den å oppdrive vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke den rette guiden men kunne tenkt meg å være med hvis søknaden innvilges hjemme :D og hvis jeg får lov til å være med.... Har 4 Fløyfisk igjen for å bli medlem av Team Fløyfisk!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke den rette guiden men kunne tenkt meg å være med hvis søknaden innvilges hjemme :P og hvis jeg får lov til å være med.... Har 4 Fløyfisk igjen for å bli medlem av Team Fløyfisk!

Jeg har tjuvfisket etter fløyfisk, og har bare 2 igjenn til og bli medlem nå :)

Hadde vært gøy og få fisket med deg namsen, har mye å lære av deg.

Vi skal nok stå klare når du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tjuvfisket etter fløyfisk, og har bare 2 igjenn til og bli medlem nå :mellow:

Hadde vært gøy og få fisket med deg namsen, har mye å lære av deg.

Vi skal nok stå klare når du kommer.

Kunne vært kult med en FS-Rogaland tur til Namsen (vet ikke om det innvilges hjemme - har allerede en uke og spørs om ikke kona vil dele resten av ferien min) :P .

Vi får ta godt vare på Namsenlaks når han kommer til Stavanger så kanskje han ordner noe. Kunne tenkt meg å vært der oppe i august en gang. Har fisket åpningen, juni og juli men aldri i august (mye fisk på elva, mye smått også men du kan være svinheldig (også uheldig) med en flom......). I tillegg så er det gode muligheter for å komme til og litt billigere enn tidligere i sesongen.

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyfisk høres bra ut..

Jeg vurderer å kansje bli en dag ekstra der nede for å gutse etter Brungylta. Hvor i Stavanger området foregår fiske etter brungylt?

Gutser gjerne etter Paddetorsk også :)

Hva med Tangkvabbe er den å oppdrive vinterstid?

brungylten skal det være gode muligheter for, og fløyfisken er det 90% for at du får her på min plass.

har fått 6-7 brungylt på "asylkaien", så det er en ok plass ikke å langt fra Stavanger (30min). ellers må vi til Dirdal på industrikaien der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :)

Gleder meg som en unge til å komme ned å fiske sammen med dere...

Hvis dere får guidet meg til brungylte så blir jeg en utrolig "happy" trønder....

Jeg vet ikke hvor mye jeg får fisket der nede,men vurderer å "drite" i festen på kveldene og heller fiske.

Kommer med mere info når jeg vet mere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er på jakt etter brungylta jeg oxo... Greit å være flere som drar på "asylkaia" :D:D Ikke sant Karleif :D

Men som sagt så er det bare å skrike ut når du er her nede og er klar for litt fiske namsenlaks.. Stiller opp vi..

Eg hadde en mindre hyggelig opplevelse der inne en gang der eg fiska kniven opp fra slira, sånn i tilfelle :D Etter den turen har eg aldri, og kommer nok heller aldri til å fiske der alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde en mindre hyggelig opplevelse der inne en gang der eg fiska kniven opp fra slira, sånn i tilfelle :D Etter den turen har eg aldri, og kommer nok heller aldri til å fiske der alene..

PYSE!

Er da ingen som er nede på ei snølagt kai om vinteren på Dale...

(drar heller ikke dit alene, Karleif har skremt meg fra den tanken) :):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da ser det ut til at jeg kommer ned på onsdagskveld, ser og ut som jeg må droppe alt av sosialtsamvær med mine kollegaer på kveldene og heller prioritere fiske.

Dvs jeg kan fiske onsdagskveld/natt, torsdagkveld/natt og fredagskveld/natt.

Håper på 3 døgn med minimalt med søvn :lol:

Noen som føler seg kallet til å guide en skjeggete trønder til Brungylt,Piggvar og Fløyfisk ?

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, tre arter som er rimelig passive om natta....(har ikke fått de etter mørket....)

men trymtorsk, småhvitting og sypike kan vi levere.....

men har du et par timer før det blir mørkt, er det gode muligheter for artene...og vi klarer da å stille et par stykker for guiding :rolleyes::lol::P

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.