Gå til innhold
Fiskersiden

brukte woblere fra ebay


bullfrog
 Share

Recommended Posts

Kjøpte ett lass med brukte woblere og annet rusk på ebay i går. Betalte ca 300kr inkl. frakt. Det ser ut som det er noen rapala woblere der i alle fall, og de skal vel være bra. Ellers var det en del uten skje, noe jeg aldri har fisket med før.. Noen som kjenner igjen noen av de andre woblerne? (hvilke merker?) Noen som er brukbare?

246d_3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes da unektelig meget bra ut olavb! :D

Disse 5 var det jeg regnet med var rapala, ligner på dem i mine øyne i alle fall..

wob1qs6.jpg

wob2cw3.jpg

@Walmann:

eddie baite, Er det de uten skje det?

Har ikke prøvd jerking før nei (aner ikke hva det er for å være helt ærlig..) Får ta ett søk å se om jeg kan finne en artikkel om det ett eller annet sted. Hvis det ikke er noe jeg har veldig lyst til å prøve, kan vi nok komme frem til en løsning ja! :P

EDIT: ok, eddie bait er den store.. Da vet man det! Tenkte den kunne være brukandes til gjedda. Takker for identifiseringen Michael. Får søke litt rundt å se hva de er gode for.

Endret av bullfrog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du her funnet noen fine dær ja. Men en jeg har hatt gode erfaringer med er den Litt "tykke røde med svart rygg og litt stor lippe. Har tatt en del fil laks med wobblere som er veldig lik den. Efektiv til å avfiske dype høler med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du her funnet noen fine dær ja. Men en jeg har hatt gode erfaringer med er den Litt "tykke røde med svart rygg og litt stor lippe. Har tatt en del fil laks med wobblere som er veldig lik den. Efektiv til å avfiske dype høler med..

Høres bra ut! Har tenkt å prøve litt etter laksen med sluk i nidelva i år, så får teste denne også da!

Virker som det var verdt kronene dette da! :lol:

Disse woblerlignende greiene uten skje, er det også jerkbaits eller?

Holder på å laste ned noen gjeddefilmer nå, så håper det er noe om jerking i disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er lipless crankbaits :lol: Mine rapalas (det er i jaffal 1 rapala på bildet) lager no helsikkes mye lyd, den heter Rattlin Rapala, man kan sveive de inn, eller fiske de med en jiggende bevegelse, de synker, og du rip'er de opp igjen.

Rattlin Rapala

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Disse 5 var det jeg regnet med var rapala, ligner på dem i mine øyne i alle fall.."

Stemmer, det er disse jeg mistenker for å være de gode, gamle Abu Killer. Vet det ble produsert noen kopier for ca. 10 år siden, med samme struktur, men jeg tipper på Abu. Please let me know :lol: Har prøvd å få tak i slike noen år, så jeg får kaste meg på ebay, jeg også :lol::lol: Har snakket med en del av "de gamle gutta" her jeg fisker, og de har mange "grove" historier om Abu Killer. Men alt var vel bedre før, uansett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme att jerk fisket etter gjedde er ikke noe jeg har verken peiling eller kjenskap til, men det ser ut som ett sykt gøy fiske..

Men etter å ha sett noen inslag om jerk fisket i blader og på t.v så prøvde jeg selve teknikken etter sø med små og mellomstore woblere samt noen rellativt små poppere (ca 5cm lange) som jeg kjøpte i u.s.a.

popperene var vell egentlig tiltengt bass fisket der borte. Resultatet etter dette "jerk" fisket har vert veldig bra, og jeg vill oppfordre alle til å prøve det etter all tenkelig rov fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar nok litt tid før jeg får dem enda, så jeg får vente i spenning! Skal gi beskjed når jeg vet det sikkert olavb.

Så en film om jerkfiske etter gjedde i går. Så jo sinnsykt spennende ut! Eneste som holder meg tilbake er vel at jeg da må gå til innkjøp av enda mer utstyr.. :D

Angående poppere, jeg kjøpte faktisk 8 slike små poppere (5cm) fra ebay for noen dager tilbake. Har drevet med overflatefiske etter gjedde før og det er jo utrolig morsomt. Var litt skeptisk til størrelsen i forhold til gjedda, så det var fint å høre at de kan brukes til andre ting også! :o

50mmMiniPopper.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar nok litt tid før jeg får dem enda, så jeg får vente i spenning! Skal gi beskjed når jeg vet det sikkert olavb.

Så en film om jerkfiske etter gjedde i går. Så jo sinnsykt spennende ut! Eneste som holder meg tilbake er vel at jeg da må gå til innkjøp av enda mer utstyr.. :D

Angående poppere, jeg kjøpte faktisk 8 slike små poppere (5cm) fra ebay for noen dager tilbake. Har drevet med overflatefiske etter gjedde før og det er jo utrolig morsomt. Var litt skeptisk til størrelsen i forhold til gjedda, så det var fint å høre at de kan brukes til andre ting også! :D

50mmMiniPopper.jpg

Ja, det er noen poppere som er veldig like de du har hær... Tipper alle vill fynke bra, fargene er ivertfall veldig bra, ivertføll med tanke på sjøørret. Så hær er det bare å kaste seg i det og prøve.. :D

Skitt fiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19478_s.jpg

Her har du antakelig Ratlin`Rap fra Rapala - har utallige gjedder på samvittigheten fra mine yngre dager og ikke minst ørretpersen min på 6550.... Den ene av dem er antakelg en etterligning eller en nyere modell. Vi handlet mange slike fra statene på begynnelsen av 90-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det hørtes da unektelig meget bra ut olavb! :)

Disse 5 var det jeg regnet med var rapala, ligner på dem i mine øyne i alle fall..

wob1qs6.jpg

wob2cw3.jpg

@Walmann:

eddie baite, Er det de uten skje det?

Har ikke prøvd jerking før nei (aner ikke hva det er for å være helt ærlig..) Får ta ett søk å se om jeg kan finne en artikkel om det ett eller annet sted. Hvis det ikke er noe jeg har veldig lyst til å prøve, kan vi nok komme frem til en løsning ja! :D

EDIT: ok, eddie bait er den store.. Da vet man det! Tenkte den kunne være brukandes til gjedda. Takker for identifiseringen Michael. Får søke litt rundt å se hva de er gode for.

Ser ut som Rebel, gamla ABU killer´n var nämligen gjord av Rebel och såldes under ABUs namn, dom gjorde så med en del beten förritiden.

2:an uppe till höger ser ut som en Salmo Boxer, http://www.salmo-usa.com/lures/boxer.html

Endret av Alessandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Rebel, gamla ABU killer´n var nämligen gjord av Rebel och såldes under ABUs namn, dom gjorde så med en del beten förritiden.

2:an uppe till höger ser ut som en Salmo Boxer, http://www.salmo-usa.com/lures/boxer.html

Har fått pakken nå og det stemmer at det er Rebel woblere! :D

Den andre oppe til høyre er nok ikke en salmon boxer. Blir litt lurt ut ifra bildet. Det står ingenting på wobleren, men det er en kreps eller reke imitasjon.

Blir nok å prøve mange av disse i år, men må nok kjøpe inn en hel det kroker, for de fleste var rustne og dårlige.

Gleder meg for øvrig til å teste rattling rapala etter gjedda ja. Så bra ut på reklamefilmen fra rapala. Liker at de graver seg ned og roter i bunnen. Har fått en del fisk på woblere som oppfører seg slik! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.