Gå til innhold
Fiskersiden

Isesjøkongen 2007


D.J.
 Share

Recommended Posts

Isesjøkongen er en konkuranse som henger høyt for meg, har alltid ønsket å vinne denne siden det er den eneste jeg deltar på. I år regnet jeg med at den ble avlyst ettersom det har vært en dårlig vinter og isen kunne være utrygg etter 3-4 dager med mildvær. Stor var min forbauselse da det ble annonsert at den skulle gå av stabelen i år også. Optimismen var på bånn på grunn av det labre været og den siste tidens fiske. I år var det også begrensning på området vi kunne fiske på (ved Rånes gruva) så optimismen sank enda mer, men etter en liten konferanse med hjernen min bestemte jeg å dra til et sted hvor jeg har hatt god erfaring med gjedde tidligere. Gjedde teller ikke i konkuransjen, men hvis det er gjedde så er det også abbor var resonemanget mitt. Et kvarter ut i konkuransen fikk jeg konkuransens største abbor (888g) pluss et par mindre abborer som tilslutt dro den totale vekten opp i 1272 gram og holdt til tredje plass i senior klassen, min bror fikk en abbor på 18 gram som holdt til andre plass i junior klassen (bare 2 som fikk fisk i den klassen).

Ca 11:30 beit det hardt i pimpelstikka, og etter 40 minutter kunne jeg reise henda i været og hyle ut seiersbrølet mitt, for på isen lå det en "liten" julegris av en gjedde og jeg hadde den moralske seieren av Isesjøkongen (gjedde teller ikke). Min andre gjedde i 10 kilosklassen tatt på pimpel var et faktum. Etter en liten fotoseanse ble fisken forsiktig satt ut igjen.

gjeddeca10kilova2.jpg

Min bror hilser så mye Fleming.

- D.J.

Edit: en liten skrive leif som irriterte meg

Endret av D.J.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker begge to, må legge til at bildet yter ikke rettferdighet til fisken, den er så mye penere (og feitere). Og det måtte 3 hull til for å få opp fisken. Kommer en tur innom butikken din Morten for å kjøpe et større borr, for stor fisk (både abbor og gjedde) skjer så alt for ofte til at jeg kan fortsette med 115mm ur borret mitt.

- D.J.

Edit: skrive leifer

Endret av D.J.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si! :P:D

Imponerende å ta ei tikilos på pimpel.

Mega-grattis. :):D

Hva var forresten de "strategiske mål"?

Takker, men desverre så lot jeg metermålet være hjemme (det ligger i den andre sekken som er egnet for sommerfiske) og vekten som jeg hadde med meg nådde bare 5 kilo. Trenger som regel ikke større vekt på isen.

- D.J.

Endret av D.J.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spøk å dra så stor gjedde på pimpel! Gratulerer med den! Synd du ikke fikk veid den da, iom at det er snakk om ny pers og greier.

Kan skrive under på den :)

Vurderer å kjøpe meg en mer kompetent digital vekt, litt forsent til å veie denne fisken, men fremtidige fisker kan bli behørig veid før jeg slipper de ut.

- D.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Isesjøgjedde, Grattis!!! Også på pimpel æ gett, fantastisk!

Jeg hørte Seiers"hylet" ditt dær jeg satt rundt 200meter unna, å husker at jeg tenkte "ja ja,dær fikk han kongen"... tenkte da på En stor borre. Men så gikk ryktene om en 10kilos gjedde fort over isen og bort til oss.. fikk litt hakeslepp da ja :)

Grattis med en vellforjent GlassAbbor forresten:D Min lagkamerat kom 60g bak deg, med 820g :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Isesjøgjedde, Grattis!!! Også på pimpel æ gett, fantastisk!

Jeg hørte Seiers"hylet" ditt dær jeg satt rundt 200meter unna, å husker at jeg tenkte "ja ja,dær fikk han kongen"... tenkte da på En stor borre. Men så gikk ryktene om en 10kilos gjedde fort over isen og bort til oss.. fikk litt hakeslepp da ja :blink:

Grattis med en vellforjent GlassAbbor forresten:D Min lagkamerat kom 60g bak deg, med 820g ;)

Jeg gav nok lyd i fra meg ja :) men hadde nok ikke jublet så høyt hvis det hadde vært en abbor, det var en konkuranse og i en konkuranse så må man passe på å ikke avsløre for mye :D Gjedda derimot ville skremme de fleste isfiskerene bort ifra området jeg satt i. Må også få legge til at jeg mistet en abbor som var større en den jeg fikk opp (du skulle ha sett den som slapp unna), men de teller heller ikke i konkuransen. Det er også synd at Isesjø ikke fikk vist frem noen av de abborene som det er kjent for, de på kiloen pluss (fikk en forrige helg). Det var en "David og Goliat" kamp jeg med 0.20 sene og krok 14 mot en madam med en kjeft full av skarpe tenner, bare spør bror min, han var så dum at han stakk fingrene in i kjeften for å få ut kroken min. Noldus spør du meg.

Stor fisk er et narkotikum.

Takker for gratulasjonene.

- D.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey....grattis med STOR gjedde på pimper'n D.J. Synd du ikke fikk veid denne heller, men ingen tvil om at den er stor!

Fikk ikke vært på Isesjøkongen i år, følte en trang til å jakte storabbor istede. Fisk ble det!

Får hilse lillebror ja, får håpe han holder koken :blink:

WOW...YEAH!!......Flemms is back ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey....grattis med STOR gjedde på pimper'n D.J. Synd du ikke fikk veid denne heller, men ingen tvil om at den er stor!

Fikk ikke vært på Isesjøkongen i år, følte en trang til å jakte storabbor istede. Fisk ble det!

Får hilse lillebror ja, får håpe han holder koken :)

Takker, tør jeg spørre hvor stor fisk det ble :hailfs:

Og brorsan holder koken ja, selv om det er andre ting som også tar tid nå (han er blitt 16 år vettu så ;) ) tror han savner deg litt ettersom han ikke har sett deg på isen i år.

- D.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Joa, mye flott fisk i kilosklassen, og noen bjesser...sikkert! Av med hatten til de som klarer å ta en! Ryktes jo om 2k fisk derfra, men vet ikke hvor godt dokumentert den er....?

Superborren i Isesjø er sei og vrang, og de har sett en pimpel før. Det hjelper heller ikke nå som fisket har vært treigt et par års tid.

- D.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.