Gå til innhold
Fiskersiden

Ascensiongjengen


cb
 Share

Recommended Posts

Kort rapport.

Forste dagen bytta jeg vakt med Tommy da jeg og Morten skulle kjore standup. Selvsagt ble det en blue marlin paa Tommy :blink: . Morten fikk en sailfish som tok et ekstremt utras paa 130 punds utstyr, saa vi trodde alle det var en blue marlin, men nei. Den hadde ogsaa en tailwalk paa sikkert 20 meter.. Utrolig raatt.

Senere tvinga jeg omtrent jiggestanga over til Per, da jeg hadde faatt 2 blackjacks paa rappen. Det resulterte i amberjack paa 30kg. I dag og i gaar var det ingen fisk paa trolling i det hele tatt, det slaar av og paa hele tiden her nede. Men vi har faatt yellowfin opp til 35kg med Noddy, og vi har ogsaa mista flere store fisk paa jigging her nede. Jeg mista flere i gaar, og i dag mista Tommy en ekstremt stor en 10 meter under baaten. Selv har jeg til naa ikke faatt opp de helt store, men det er jo kun 3. fiskedagen enda. Har faatt amberjack og yellowfin paa 10 kg saa jeg klager ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo, er her igjen.

De andre gutta hadde lang dag i forigaars og fikk en liten marlin (150 pund) og en sixgill. Mitt team har ikke hatt lang dag, da det er sykt daarlig vaer her, blaaser ekstremt. Fisket blir ogsaa deretter, og vi har ikke hatt et napp paa vare 2 siste turer etter marlin. Jiggingen blir ogsaa daarlig, da baaten driver saa ekstremt. Kun turene med Noddy som innfrir, med 73 pund tuna som beste for meg. Vi tok 9 stk paa den turen, og mista kun en paa 3 mann. Blir kun landfiske paa meg i dag, da Noddy skulle ha fridag. Var paa tide aa ta kona sa han.

PS: saa noen ekstremt store doradoer fra land i dag, men de tok ikke uheldivis.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaasten fortsetter. Vi blaaser bort her nede desverre. Marlin glimrer med sitt fravaer. Vi har sett noen, og i gaar hadde jeg flere hugg men ingen fisk. Ble derimot en gammal sekk med poteter p[ meg i gaar kveld p[ lille 600 pund. Tunaen begynner [ komme inn i store mengder n[, og vi hadde dem rundt baaten i hele gaar kveld. Dro opp 3 60 pundere bare for morro skyld, f;r vi begybnte p[ sixgill fiske. Som sagt bare meg som fikk den, bare oilfish ellers. I dag blir det landligge igjen, siste turen ute p[ de andre. Vi har en kveld igjen og s[ skal muligens noen av oss ha en ekstra tur etter marlin.

De andre gutta hadde ogs[ tunamania i g[r med Noddy. Ble et 20 talls + en liten dorado.

Fikk forresten en 20kgs dorado i g[r jeg ogs[, det var litt morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer action.

I forigaars hadde vi flere hugg, men ingen marlin. I gaar hadde Morten og Kjetil en tur ut alene, og Kjetil tok 2 marlin paa standup. Storste var 750 pund, og tok paa 50 punds utstyret. :D I dag hadde Morten og Rune en tur ut og de saa ikke en fisk. Det varierer helt ekstremt her. I morgen skal jeg og 2 til ut, satser paa at det skjer noe da.

Ellers saa fisker vi oss slitne paa baaten til Noddy. Ny rek. i gaar med 23 tuna, 1 amberjack og en rekke smaa redfish. Noddy og mate'n hans fikk nesten ikke tid til aa drikke B)

Trollet litt i dag tidlig ogsaa og fikk vaar forste wahoo, sammen med flere dorado og noen rainbowrunners.

Var ogsaa en liten tur ute ved boya i kveld, tok som vanlig tuna og Morten tok ogsaa tuna paa fluestang klasse 15. :rolleyes: Stanga holdt.

Fikk ogsaa vite naa at flyet er 24 timer forsinket fra england, saa vi faar en ekstra dag her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!!!!! :angry::angry::angry::D

I dag klaffet det, marlin paa 400 pund paa 50pund standup paa meg i dag. :angry: I tillegg tok Tommy en 550 punds marlin paa 80 pund standup. Vi hadde ogsaa 2 marlin som vi mistet, den ene 30 meter fra baaten. Vaeret er endelig paa vaar side, og i dag har vaert en kanon dag. Morten stakkars var igjen 1 min fra en Marlin. I morgen skal han ut alene, og siden Mate'n Miguel har fri, skal jeg vaere med og hjelpe til om det blir fisk. Morten har faatt banket seg skikkelig den siste tiden, da han har holdt de fleste fiskene.

Siste nytt naa er at flyet muligens gaar til London i morgen kveld.. :angry:

Skal faa lagt ut noen rampete bilder naar vi er hjemme igen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få laget en rapport så snart jeg har fått samlet meg og fått gått igjennom bildene. Må jobbe hele helgen nå, så det blir nok ikke før mandag.

I mellomtiden har Matthias lagt ut en liten sluttrapport på sine sider. Fisken som hopper er den jeg fikk, den ved skutesiden er den største som Kjetil Haga fikk. Det er forøvrig Morten Ruud som står og får juling av fisken på samme bilde. 4 av 8 fisk tatt på standup, de 3 største og forøvrig om jeg ikke husker feil.

http://www.atlanticfishingcharter.com/html/news.html

Endret av HelgeL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.