Gå til innhold
Fiskersiden

leking med Hvithai


HelgeL
 Share

Recommended Posts

Tulling! Slik skal en ikke oppføre seg mot ville dyr.

For haien betyr ikke dykkeren mer enn en sardin. Hvis hvithaien hadde tatt et jafs av dykkeren (noe som han egentlig fortjener) så hadde det blitt ramaskrik, avisoppslag og krav om å fjerne hvithaien fra det aktuelle området fordi den var en menneskeeter.

Det dykkeren egentlig gjør, er jo å angripe haien sett fra haiens ståsted. Hvis haien hadde "kjent på" dykkeren, hadde dykkeren vært død.

Ville dyr skal få være i fred og er ikke leketøy for oss mennesker eller et objekt for å vise hvor modige vi er. Vi må gjerne oppsøke dem, men ikke ta på eller komme for nær dem. Jeg tok en svarthå i halen en gang og den vred seg rundt og beit meg i hansken og det var vel fortjent.

Etter min mening viser ikke dykkeren mot her, men heller en utrolig stupiditet. Det blir omtrent som om en skulle gå bort til en isbjørn og gi den en kos.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det er dumt å provosere ville og potensielt farlige dyr/fisker!

Sjekk denne dykkeren! http://www.gameoven.com/video/371/Eel-Bites-Thumb-Off.html

Første jeg tenkte var at det må være utrolig dumt å venne en murene til å spise pølser ut av hendene på folk! Ligner jo ikke noe særlig på en finger liksom :)

Men var på Tobago for et par uker siden, og da jeg snorklet langs et lite rev kom det en grønn murene ut av gjemmestedet sitt og svømte rett ved siden av meg... Var skremmende, i og med at ålen var en god del lenger enn meg, men også utrolig fasinerende :D Opplevde akkurat samme på et annet sted noen dager senere, og ingen av gangene falt det meg inn å ta på den :)

Endret av Hoika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tror at nesten ingen av disse fiskeforende dykkerne tenker på, er at når de tar f.eks. pølser og forer en murene med, så begynner det etter hvert å lukte pølse av fingrene dine også. En murene ser ikke forskjell på en pølse og en finger, så når dykkeren, etter at det er tomt for pølser, skal ta på murenen med pølsestinkene fingre, ja da må det gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en dykkerinstruktør som jobber i samme område som broren min som har forsøkt slik mating av murene. Angrer sikkert på det nå.. i og med at han bare har 1 tommel igjen... De andre dykkerinstruktørene er stygge med ham og gjør tegn for å gå opp med tommelen skjult i håndflaten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peil på hvor stor fyren er men siste hai er diger!! Henger med utstrakt arm i finna og bak kant av svømme føttene når såvitt hale rota.Dykkeren ca1.7m +svømeføtter 0,5+hale0,5 og fra fina og frem? 1,5 så den er ikke så liten. De første er jo bare små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peil på hvor stor fyren er men siste hai er diger!! Henger med utstrakt arm i finna og bak kant av svømme føttene når såvitt hale rota.Dykkeren ca1.7m +svømeføtter 0,5+hale0,5 og fra fina og frem? 1,5 så den er ikke så liten. De første er jo bare små.

Den siste der er kanskje 4.5+ tipper jeg, vekt roughly 750-1000kg, fremdleles småfisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjørs

Er en dykkerinstruktør som jobber i samme område som broren min som har forsøkt slik mating av murene. Angrer sikkert på det nå.. i og med at han bare har 1 tommel igjen... De andre dykkerinstruktørene er stygge med ham og gjør tegn for å gå opp med tommelen skjult i håndflaten :-)

Stygg spøk mot dykkerinstruktøren, men jeg lo så snørr datt ut av nesa mi nør jeg leste det i grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.