Gå til innhold
Fiskersiden

En liten tur i Skjelbreidtjørna


Rudolf
 Share

Recommended Posts

I dag var det regn og våt asfalt. Ingen skating betydde at eldstemann var ledig for en fisketur. Vi bestemte oss for å prøve ut Skjelbreidtjørna og se om vi kunne få noen steikefisk til middag i morgen.

Etter å ha hengt opp en sluk her sammen med resten, bestemte vi oss for å prøve lykken ved demningen.

26282_s.jpg

Dagens første og største ble landet av Håvard.

26283_s.jpg

Så fikk pappa en litt mindre

26284_s.jpg

og så enda en.

26285_s.jpg

Ikke fikk vi badet heller :D

26286_s.jpg

Etter dette ble det helt dødt og vi dro hjem til kveldsmat og PC.

Takk til Håvard for fin tur. :hailfs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har fått et par bittelitt større aure enn den største dere fikk i dette vannet, virker ikke som det er særlig til stor å få.

En dag jeg var innom for å spotte, kokte det skikkelig med småaure, kanskje det er bedre om noen år..?

Fint vann egentlig, tror det kan være best med flue - har sett et par som vader, men vet ikke hva fangst dem har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint vann hvis du kun er ute etter å få fisk, finnes MYE fisk i str 200g +/-, utrolig lette å få på både sluk flue og mark :)

finnes og fin fisk der, men ikke i de mengder det var for 10 år siden da kilos fisk ikke var helt uvanlig, største fisken jeg har sett var rundt 3,5-4kg, tatt på stingsild av en av de lokale heltene :) , har selv en på 1,2 på tørt og noen mellom kiloen og halavannen som beste derifra..

mye fiskere og endel invollsmark gjør at jeg ikke fisker der lengre, men fisken er av eller bra kvalitet hvis den renses med den gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint vann hvis du kun er ute etter å få fisk, finnes MYE fisk i str 200g +/-, utrolig lette å få på både sluk flue og mark :)

finnes og fin fisk der, men ikke i de mengder det var for 10 år siden da kilos fisk ikke var helt uvanlig, største fisken jeg har sett var rundt 3,5-4kg, tatt på stingsild av en av de lokale heltene :D , har selv en på 1,2 på tørt og noen mellom kiloen og halavannen som beste derifra..

mye fiskere og endel invollsmark gjør at jeg ikke fisker der lengre, men fisken er av eller bra kvalitet hvis den renses med den gang:)

Fisker du i det hele tatt lenger da? :)

Btw vannet har tapt seg de siste årene ja.

Endret av øysteiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.