Gå til innhold
Fiskersiden

Jerking: På jakt etter abbor


Recommended Posts

Var en tur ved en sjø ved Kongsvinger for noen uker siden, for å debutere som Jerkbait fisker. Etter bare to timers fiske, hadde jeg fått Fem aborr (1-1,9 kg) alle på Salmo Slider 10 Gt Floating. Og mistet to som sikkert bikket 2 kilos grensen. Fikk også en bonusgjedde på 5 kg. Er det noen andre som har opplevd slikt jerkfiske etter abbor?

Skal ta meg en ny tur snart til samme sjøen. Blir kanskje en rapport om fisket blir lovende...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ingen har opplevd et slik abborfiske i Norge uansett fiskemetode.

1,9 og to du mener var over 2kg er utrolig bra, vil i hverfall si at vannet huser grom fisk, så ta med kamera neste tur, kan jo være du lykkes igjen.......... :D

Hvor store var de3 andre som lå i mellom 1kg og 1,9 ?

Hadde vært artig å væta lengden på den på 1,9kg.

Grattis med abbor fangst Kongsvinger huser bra fisk, men når det slik størrelser så for jeg vurdere å flytte hjem. :D

Har selv tatt abbor på jerk, med de lå i mellom 500gr og 1kg og det var på buster mini :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur ved en sjø ved Kongsvinger for noen uker siden, for å debutere som Jerkbait fisker. Etter bare to timers fiske, hadde jeg fått Fem aborr (1-1,9 kg) alle på Salmo Slider 10 Gt Floating. Og mistet to som sikkert bikket 2 kilos grensen. Fikk også en bonusgjedde på 5 kg. Er det noen andre som har opplevd slikt jerkfiske etter abbor?

Hei, anner hvilken sjø du har vært på ja. Det er nok litt storabbor-potensiale der.

Har fått en del abbor på 1000g+ på overflatejerk ved Kongsvinger selv, men har aldri vært i nærheten av de vektene du beskriver på de tre største der! Det hadde vært artig med litt bilder!!!

Stort sett så er det for næringsfattige sjøer rundt her, så det har blitt mange lange, men for tynne fisker de siste årene.

30537_s.jpg

Her er jerkpersen min på 51cm og 1745g liggenede på veienettet sammen med noen baits.

30538_s.jpg

Nærbilde av storborren sammen med et par overflatefavoritter.

30539_s.jpg

Var litt uheldig med selvutløserbildene, så jeg ble "sensurert". Men abboren kom i hvertfall tydlig frem.

30540_s.jpg

Min nest største på jerk på 50cm og 1660g liggende på avkrokingsmatta! (Dårlig scannet lysbilde)

Hvis bare været blir litt mer stabilt bra nå, så blir det nok litt fart i abborfisket igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.