Gå til innhold
Fiskersiden

scierra XDA 911


Joost.L
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med denne snellen og tåler den saltvann?

Eller ikke bare skyll, jeg pleier å fylle opp vasken på badet å la den ligge i kaldt vann til over natta.

Dette er sikkert ikke helt nødvendig, men så ser snellene mine ut som de ikke har hvert brukt i saltvann heller.

PS!

Ikke skyll i varmt vann, det tar vekk fett og beskyttelsen til snella..

Mvh

Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

:ph34r: Noen som vet hvordan man skifter denne fra høyre til venstre sveiv??

Jepp!

Den delen som er vist på et tidligere bilde er bremseskiva. På bildet her er enveislageret vist. Man fjerner klipset og plukker ut hele den svarte dingsen. Da blir det en liten "spjoing", ble med meg iallefall. Så setter du bare fjæra og det lille hjulet på plass i et speilvendt hakk.

Da skal den funke motsatt. Tror det var 3 fjærsett.

Jan

scierraxda911cd0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Joost,

Lidt ærgeligt jeg ikke så tråden da den startede...

Har 2 XDA`er(79 og 911) og har haft uendelige problemer med 79`eren... Har oplevet præcist det samme du beskriver, og derudover at spolen "låser"(kostede mig en MEGET god ørred.. :) )

XDA`et føles og ser godt ud, men er stort set ikke beregnet til brug.

Da mit 79 startede med at give store problemer afleverede jeg det ved en forhandler til reperation, og resultatet var jeg fik et hjul tilbage hvor alt "indeni" var skiftet ud. Inden 911`eren skal ud at fiske skal det helt sikkert have samme tur.

M.h.t. saltvandsbestandighed, så skal det rengøres MEGET, MEGET godt efter hver tur(læs: skilles totalt ad, og alle dele renses, smøres,...) hvis det skal holde i længden.

Der findes LANGT bedre hjul til 500,- :lol:

M.v.h.

Peter

Ps: Håber det danske er forståeligt :)

Endret av PVJensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joost,

Lidt ærgeligt jeg ikke så tråden da den startede...

Har 2 XDA`er(79 og 911) og har haft uendelige problemer med 79`eren... Har oplevet præcist det samme du beskriver, og derudover at spolen "låser"(kostede mig en MEGET god ørred.. :angry2: )

XDA`et føles og ser godt ud, men er stort set ikke beregnet til brug.

Da mit 79 startede med at give store problemer afleverede jeg det ved en forhandler til reperation, og resultatet var jeg fik et hjul tilbage hvor alt "indeni" var skiftet ud. Inden 911`eren skal ud at fiske skal det helt sikkert have samme tur.

M.h.t. saltvandsbestandighed, så skal det rengøres MEGET, MEGET godt efter hver tur(læs: skilles totalt ad, og alle dele renses, smøres,...) hvis det skal holde i længden.

Der findes LANGT bedre hjul til 500,- ;)

M.v.h.

Peter

Ps: Håber det danske er forståeligt :blush:

Takk skal du ha men kjøpte den på på QXL, på nettet så har vel ikke store muligheter med å levere tilbake.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.