Gå til innhold
Fiskersiden

En kjapp en.


tryta
 Share

Recommended Posts

Endelig!

Etter noen relativt slappe dager,så var fiskesuget for alvor over meg.

Første stopp i dag ble Langangen. Planen var egentlig å øve meg på sosialt samvær,men når jeg så en avlang flyndre i godt driv like nedefor terrassen... Ja dere veit,da er liksom all fornuft borte og kaker er glemt.

Jeg sto febrilsk å dæljet sluk,vobbel og spinner men ingen fisk lot seg lure. Massevis av sild like under beina på meg,og en flott blanking i jakthumør som nesten landet oppå brygga gjorde ikke situasjonen noe bedre...

Resultatet ble bare en bitteliten sei.

Senere på kvelden var jeg på vei til sandefjord for å prøve meg på flatfisken sammen med Fredz og fru.

Underveis ble det ett kort opphold ved farriselven. Stimer av en eller annen karpefisk gjorde at jeg øynet håp om kansje en ny art på lista.

På tredje kastet med en gullfarget spinner så fikk jeg opp denne fisken :)

En stam?

32445_s.jpg

32447_s.jpg

Deretter gikk turen til en plass i viksfjord.

Planen var å lure opp rødspette.

3 stenger ble agnet opp med reker.

Sypikene likte agnet svært godt virket det som.

Mens vi sto der å fantaserte om grov sø,så rigget jeg ei til med dupp og reke.

Så begynte vi prate om at muligheten for å få horngjel snart var over for sommeren.

Hørt om utrykket- Når man snakker om sola,så skinner den :)

32446_s.jpg

Sjefen til Fredz,Jeanette var den som fikk flest fisk. Sypiker,torsk og sandflyndre.

(Sorry for elendig bilde)

32448_s.jpg

Så forlot fiskelykken oss. Det mysset av morild i vannet,så fiskesena så ut som ett rave party når vi bevegde på sena.

Deretter ble det bare fleiping,tullball og planlegging av karpestalking innen 24timer.

32450_s.jpg

Ett forsøk på å fotografere morild,som ikke ble velykket...

Den som ser noe annet enn svart på dette bildet,bes melde seg for psykriatrisk i morgen :)

32451_s.jpg

Sikkert en veldig kjedelig rapport,men i det minste en ny art for meg i kveld. (eller to? )

Fiskehilsen fra Robert.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senere på kvelden var jeg på vei til sandefjord for å prøve meg på flatfisken sammen med Fredz og fru.

Underveis ble det ett kort opphold ved farriselven. Stimer av en eller annen karpefisk gjorde at jeg øynet håp om kansje en ny art på lista.

På tredje kastet med en gullfarget spinner så fikk jeg opp denne fisken smile.gif

En stam?

Fisken er en soleklar vederbuk! Ligner ikke litt på stam en gang!

Endret av AAB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. :)

Det var det jeg fryktet,siden det også er vederbuk i Lågen.

Mente å huske at stam var høyrygget som ett dasslokk.

Men det ble i det minste en ny art i dag.

Senere blir det ett forsøk etter karpe,fordi de er enkle å se/spotte i ett tidligere omtalt vann ved farris.

Trond bes melde seg for søster Helga på avdeling E,hvor han vil få utlevert ny trøye...

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.