Gå til innhold
Fiskersiden

Snelleservice


alek
 Share

Recommended Posts

Hallais

Jeg har en Symetre 4000FI som sårt trenger litt service.

Sveiven har fått litt slark da jeg ikke klarer å skru den skikkelig fast, tror det har med dårlige gjenger i sveiven eller på skruen. pluss at jeg synes jeg kan høre kulelagrene. Og det er jo ikke helt bra :)

Noen som vet om sjapper eller folk i bergen som utfører slik service? Snellen er kanonbra, så jeg håper at feilene kan utbedres.

Aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais

Jeg har en Symetre 4000FI som sårt trenger litt service.

Sveiven har fått litt slark da jeg ikke klarer å skru den skikkelig fast, tror det har med dårlige gjenger i sveiven eller på skruen. pluss at jeg synes jeg kan høre kulelagrene. Og det er jo ikke helt bra :)

Noen som vet om sjapper eller folk i bergen som utfører slik service? Snellen er kanonbra, så jeg håper at feilene kan utbedres.

Aleksander

anbefaler deg å komme innom butikken (Campelen) så vi kan kikke på den.

mest sannsynlig må/BØR den sendes til service hos ELBE.

kenneth som er servicemannen deres er meget dyktig, og billig :)

mvh

lars-ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg tar meg en tur ned til Campelen en av dagene og ser om noen av dere der nede kan gi meg noen gode råd.

Ellers så jobber jeg på fanteøyen i osterfjorden, og der har vi noen "skurker" er er ivrige fiskere, kan hende noen av dem kan hjelpe meg.

aleksander

Har forresten ikke funnet noen som forhandler slike sneller her i gamlelandet, så jeg har en mistanke om at de bare selges på andre siden av det store havet. Har det noe å si for service?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre det selv, tar service på alle mine haspelsneller selv så lenge de ikke har deler som er direkte ødelagt. Følg splittskjema når du tar den fra hverandre, legg ting i rekkefølge. Virkelig skitne saker tørkes godt av. Kulelager legges i renset bensin eller rødsprit for å fjerne avleiringer og gammel, seig olje. Tørkes godt etterpå. Olje i kulelager og fett på drev, skru sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjøre det selv, tar service på alle mine haspelsneller selv så lenge de ikke har deler som er direkte ødelagt. Følg splittskjema når du tar den fra hverandre, legg ting i rekkefølge. Virkelig skitne saker tørkes godt av. Kulelager legges i renset bensin eller rødsprit for å fjerne avleiringer og gammel, seig olje. Tørkes godt etterpå. Olje i kulelager og fett på drev, skru sammen.

Noen idè om hvor jeg kan finne et splittskjem for en slik snelle?

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal følge med i esken.

ok, da har jeg det sikkert liggende nede i kjelleren.

Men jeg har en tendens til å rote bort viktige deler, så jeg vet ikke helt om jeg tør.

Har mistet min del av bolter og ringer til diverse ag`er, mg`er og tyngre skyts. og husker en gang at 12,7en ikke fungerte som den skulle etter demontering og sammensetting.

Så jeg tror kanskje det er lurest at noen andre prøver seg på snellen min:)

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er splittskjema til snella di:

EDIT: det funka ikke å linke direkte til skjemaet, nederst på denne siden finner du "SY4000FI", det er skjemaet til snella di.

http://www.mikesreelrepair.com/schematics/...r=asc&start=300

Endret av Trond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er splittskjema til snella di:

EDIT: det funka ikke å linke direkte til skjemaet, nederst på denne siden finner du "SY4000FI", det er skjemaet til snella di.

http://www.mikesreelrepair.com/schematics/...r=asc&start=300

Takker!!

Fikk jo ikke akkurat mindre angst av å se på det skjemaet....tror nok det blir service:)

kan jo forklare litt av problemet med snellen med nr fra skjemaet; 9013 virker som om bare går an å skru halveis inn i 9023. Lurer på om gjengene er ødelagt eller slitte. og dermed får jeg ikke sveuven stram nok.

Jeg bruker alltid å løsne sveiven slik at jeg kan brette den inn mot snellen for å spare plass, burde jeg kanskje ikke gjort dette?

aleksander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.