Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig juleferie og tid til isfiske....


troll12
 Share

Recommended Posts

Da ble det endelig juleferie, nesten 2 uker med mye god mat, godt drikke og forhåpentligvis en del fiske! :)

"tyvstartet" med isfiskesesongen forrige lørdag, og var en tur ute idag igjen. Resultatet var det så som så med, med ihvertfall utrolig deilig å tråkke ut på isen med håp om nye perser på både abbor og gjedde!

Det første som møtte meg var disse helt ferske spora! Var det Bambi mon tro....

221220071808mKqgoTUzi4JyZEtvXY.JPG?8

Isen var en 4-5cm forrige lørdag....

221220071727CNduUnLfi7kHKqfjO2.jpg?91

Hadde lagt på seg betraktelig denne uka....

2212200718192iCOsjFKL2rhUhMT37.JPG?30

Det ble med en gjedde på ca 2-3 kg på disse to turene! Hadde en bra fight med en pen gjedde på meitestanga idag, som etter 5min syntes nok var nok og stakk avgårde med krok og sene....

Blir en ny tur ut imorgen, så da satser vi på at gjeddene er i bedre bett humør! :)

Sesongens første ismeite gjedde....!

221220071820hfmBtZgL3CZ3OXMn64.JPG?54

Kos er viktig når du er på fisketur.........

221220071730pREEpLQki7OEXiA97U.jpg?66

Flotte forhold rundt vannet......

221220071840VzbisYymw37mrb8w9O.jpg?97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kult bilde der anda har landet og sklidd for så å spasere videre.

Kos er viktig på fisketurer! Godt å se at fler en meg benytter denne årstiden til isfiske.

Men hvor tykk (tynn) sene brukte du siden gjedda klarte å ryke den? Jeg har utallige ganger fått gjedde med treblekrok i magan hvor fiskeren har brukt sene med tykkelse på rundt 0,30 og det holder ikke på disse krokodillene med litt størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor tykk (tynn) sene brukte du siden gjedda klarte å ryke den? Jeg har utallige ganger fått gjedde med treblekrok i magan hvor fiskeren har brukt sene med tykkelse på rundt 0,30 og det holder ikke på disse krokodillene med litt størrelse.

Brukte 0.25 sene! Var et oppsett til abborfiske uten stålfortom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 0.25 sene! Var et oppsett til abborfiske uten stålfortom!

;) Ja det forklarer mye! Bruk noe tykkere sene (o,35 f.eks.) og tynn myk fortom med noe stålfiber i. Jeg husker ikke hva den heter, men Avkroken har den i butikken sin. Den er rett og slett dritdyr, men den funker meget bra! Jeg har ikke merket at jeg får noe mindre med abbor når jeg bruker dette oppsettet med denne myke fortommen.

Å bruke slik tynn sene som du brukte i dag i vann med gjedde vil jeg nesten karakterisere som en form for russisk rullet. :D

Du får ta deg en ny tur i morgen med litt grøvre redskap. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.