Gå til innhold
Fiskersiden

Til datanerdene


ThorEH
 Share

Recommended Posts

En snill onkel tok for seg hennes bærbare i jula og rensket opp i den med bl.a diskfragmentering og diverse fjerning av spyware o.l

Problemet er at etterpå så kommer hun ikke inn på nettsider, ingen whatsoever. Det finurlige er at MSN virker, så hun er på nett ...

Jeg har sjekka ting som om brannmuren sperrer IE, har og lagt inn Mozilla for å se om denne virker - til ingen nytte.

Noen som har ett forslag til hva som kan ha hendt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og igjen så burde ikke dette da blir "løst" når jeg kjører Mozilla som nettleser ?

NEI - noen settinger "overrider" hverandre og det er lett for at en nettleser går i samme modus som en annen. Har skjedd meg på laptoppen et par ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn i IE og kjør veiviseren for oppkobling til internett, det hender at den resetter ting slik at det virker. Husker ikke helt hvilke menyer du må gå via, men det ligger i allefall under en "oppkoblinger" fane en eller annen plass under menyene til IE. Det er sikkert en zillion andre måter å komme til denne menyen på også.

Og slå av antivirus og brannmur, bare for å utelukke de mulighetene.

Prøv også om andre programmer får koblet opp, feks e-post, nedlastningsprogrammer.

Resett selve oppkoblingen, dvs kjør den "reparer" greia som restarter nettverkskortet osv.

Har opplevd dette ofte i XP, og løsningen er aldri lik, og som regel aner man ikke hva man har gjort rett, plutslig virker det igjen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert gjort det, men sjekk at du ikke har satt opp for bruk av proxy-server i Internet Options->Connections->LAN Settings (for IE) og Tools->Options->Advanced->Settings for Firefox.

Edit: Du burde kanskje også prøve å disable brannmuren din for å utelukke denne. Start->Kjør "wscui.cpl" (den funker vel fremdeles i Vista tror jeg ..?? :-))

Endret av hansemann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det både trådløst og direkte tilkoblet til router?

Litt usikker på hvor det ligger hos Vista, men du har sjekket at det ikke ligger spesifisert IP-adresse under TCP/IP-config for tilkoblingene det gjelder, men at det ligger automatisk mottak?

Sjekk både for trådløs og kablet tilkobling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.