Gå til innhold
Fiskersiden

Egenimport av line


Gjest Sofafiskern
 Share

Recommended Posts

Gjest Sofafisker'n

Trenger sårt mye ny line, og etter å ha sett på "norske" priser, tenker jeg mer og mer på å handle fra det store utland. Er det noen som har noen erfaringer på det de ønsker å dele? Hvor er det rimligst, raskest osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://stores.ebay.com/Fishermens-Source

Her finner du Power pro. Han merker pakken med $15. så du slipper mva.

Ulempen er at han ikke har 1500yd, kun 500yd spoler. Men min erfaring med han er mer enn bra. God service, lave priser og ikke minst lav pris på frakt.

Jeg har kun godt å si om denne selgeren i hvertfall:

http://stores.ebay.com/MINSTOR-TACKLE_Fish...1QQftidZ2QQtZkm

52USD for 500yd med 40lb?? Fishermansource tar 35USD. For 2x500yd betalte jeg totalt 471NOK og fikk det levert i postkassa...

Prøv også et kjapt søk i forbrukerforum eller forskjellig. Ligger vel flere tråder om det der....

Endret av Milo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Mange gode tips her ja..

Da gjelder det bare å skaffe seg en komplett oversikt, og gå til innkjøp.

Er det forresten noen som har en oversikt over forholdet mellom mono og multi mtp senekapasitet?

Slik at man kan grovregne litt på hvor mye monobacking man eventuelt skal legge på i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her ja..

Da gjelder det bare å skaffe seg en komplett oversikt, og gå til innkjøp.

Er det forresten noen som har en oversikt over forholdet mellom mono og multi mtp senekapasitet?

Slik at man kan grovregne litt på hvor mye monobacking man eventuelt skal legge på i bunn.

Antar det er oppgitt både meter-m.m og yards-lb på snella di. F.eks 30lb PP tilsvarer da 6lb mono. Hvis du klikker deg inn på bilde, så står det ihvertfall på PP oppgitt tykkelse tilsvarende mono (lb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Antar det er oppgitt både meter-m.m og yards-lb på snella di. F.eks 30lb PP tilsvarer da 6lb mono. Hvis du klikker deg inn på bilde, så står det ihvertfall på PP oppgitt tykkelse tilsvarende mono (lb)

Da er vi inne på noe. Noen eksakt vitenskap blir det kanskje ikke (liner pakker forskjellig, og dagsform til linepåfører virker litt inn), men en viss pekepin vil jo være mulig å komme frem til.. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sofafisker'n

Når jeg kommer igang med å bytte ut multi'n nå, kommer jeg til å kjøre det fra bunn av. Prisen blir ikke avskrekkende likevel syns jeg. Shimano Baitrunner 5000 tar da 220meter og det syns jeg den bør ha. Leit å se knute og mono komme til syne når du kjører drømmefisken...

Joa, men har et par ambassadeur sneller som tar et par runder, og da kan det jo være et alternativ.. Men igjen, kommer man over et godt kjøp, så er det jo ikke så mye å spare..:blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Power Pro Spectra 65 lbs 1500 Yds (Hi Vis Yellow) for totalt 700 NOK levert på postkassa. Kjøpte av en eBay selger som er grei han (satte verdien til 28 USD på packen, ingen toll) Trur jeg betalte 99 USD for linen og 30 USD for transporten hit. :lol:

Mvh Flodstrøm

Endret av Flyfishing for Salmon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger sårt mye ny line, og etter å ha sett på "norske" priser, tenker jeg mer og mer på å handle fra det store utland. Er det noen som har noen erfaringer på det de ønsker å dele? Hvor er det rimligst, raskest osv?

Jeg kjøpte akkurat 2 stk 300yd Power Pro liner fra disse for tilsammen 270 kr inkl frakt. ($48,98)

Han har kun 300yd spoler men har de fleste farger og diametere.

Skal si ifra når (hvis :lol: ) jeg får varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat 2 stk 300yd Power Pro liner fra disse for tilsammen 270 kr inkl frakt. ($48,98)

Han har kun 300yd spoler men har de fleste farger og diametere.

Skal si ifra når (hvis :P ) jeg får varene.

Ligger litt under i pris pr spole og såvidt over på fraktpris i forhold til Fishermans Source som jeg har bestilt fra. Men han har også 500ydsn spoler.

Har nå prøvd å bestille 1500yds spole fra et annet sted, så får vi se. Er jeg heldig kommer totalen på 120USD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte akkurat 2 stk 300yd Power Pro liner fra disse for tilsammen 270 kr inkl frakt. ($48,98)

Han har kun 300yd spoler men har de fleste farger og diametere.

Skal si ifra når (hvis :) ) jeg får varene.

Da fikk jeg linene.

Selgeren hadde krysset av for Gift og verdi på $25 så fikk de i vanlig postkasse uten noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger litt under i pris pr spole og såvidt over på fraktpris i forhold til Fishermans Source som jeg har bestilt fra. Men han har også 500ydsn spoler.

Har nå prøvd å bestille 1500yds spole fra et annet sted, så får vi se. Er jeg heldig kommer totalen på 120USD.

Da har FedX vært på døra mi med 1500yds PP. Totalen ble såvidt under 120USD.... ;) Virker bra også denne selgeren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.