Gå til innhold
Fiskersiden

Istykkelse Steinsfjorden?


larsenz
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hei jeg har ikke peiling på hvordan isen er på Steinsfjorden nå, men det er det kanskje andre som har ?

Men jeg hiver meg på denne tråden fordi jeg også lurer på istykkelser rundt omking.

Klubben jeg er med i skal ha klubbkonkurranse i isfiske 16 februar og jeg er arrangør. Er ikke helt oppdatert fordi jeg ikke har fisket på isen i år.

Planen var Tunevannet, men fikk høre at det går hvite skumtopper der. Så ble planen endret til Mjær, men fikk høre at det er usikker is der. Stemmer dette ?

Må vi nord for Oslo for å finne sikker is ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet noen hvordan isen er ved Åsa nå?

Prata nettopp med ray. han hadde skravla med en som sier det er 15 - 20 cm i åsa. Så du kommer nok utpå :) Vasspesten under isen kan være skummel da sola tar tak, og smelter den fra undersiden, så det er ikke helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i åsa i mårra jeg også, så kanskje vi ses :)

Ja, jeg så deg vel kanskje. Vi hadde isfiskekonkurranse i Oslomarka JFF. De fleste av oss satt på vestsiden i Åsa, men jeg hørte rykter om at det var konkurranse på østsiden av vika også. Fikk en god del abbor i går (det var jo det eneste som gjaldt i konkurransen), men i tillegg mistet jeg et par myshkaer, en pimpel og en balanse i gjeddekjefter så de var i hvert fall i støtet i det området jeg satt. Holdt faktisk på å få opp ei gjedde på anslagsvis to-tre kilo på myshka, men etter å ha kjørt den en stund gikk det som det måtte gå. Uansett en knall dag i Åsa, varmt vær og bra med fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.