Gå til innhold
Fiskersiden

Lang klump, #4


Beastmaster
 Share

Recommended Posts

Trenger nytt flytesnøre i #4. Har bra snører til kort og mellomdistansefiske, men trenger et snøre til litt lengre avstander. Tenker overhodekast.

Noen tips, linker med beskrivelser mm

Hva mener du med lengre avstander? Hva skal du bruke snøret til? Hvordan er kasteteknikken din? Hva slags stang har du?

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker oftest en Fenwick HMG 9´ som ikke er veldig toppstiv, mer en mediumaksjon. Primærbehovet er tørrflue (eller overflatefiske med nymfe) i vann, men også i sakteflytende elv. Så et behov er at presentasjonen er forholdsvis lett er tilstede. Med langt tenker jeg kastelengder rundt 30m.

Kasteteknisk bruker jeg lange kastebevegelser ved lange kast og således noe kraftfull kasting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker oftest en Fenwick HMG 9´ som ikke er veldig toppstiv, mer en mediumaksjon. Primærbehovet er tørrflue (eller overflatefiske med nymfe) i vann, men også i sakteflytende elv. Så et behov er at presentasjonen er forholdsvis lett er tilstede. Med langt tenker jeg kastelengder rundt 30m.

Kasteteknisk bruker jeg lange kastebevegelser ved lange kast og således noe kraftfull kasting.

Kan ta en pm-dialog med deg litt senere jeg. Mange ting som spiller inn her. Den viktigste tingen som spiller inn er DEG.

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.