Gå til innhold
Fiskersiden

Møsvatn


Marius-
 Share

Recommended Posts

Hei, beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg noe særlig, men har ikke vært på møsvatn sjøl i vinter og tør ikke uttale meg når jeg ikke vet noe om istykkelse etc.

Fikk dere noe fisk om hega da? Sjøl var jeg en tur på isen på Skardforss, det lange vannet som ligger like nedenfor Møsvatn (mot Rjukan), men kan ikke skryte av noen storfangst (kun noen steikeørrreter).

Det går jo endel stor ørret i møsvatn, og iblant tar de noen fine på røyeblinkene og maggot, veit jeg. Fiske med agnfisk (smårøye eller brisling) trur jeg kunne vært artig der oppe, men det prøvde dere vel ikke? I år holder vel isen til påske i det minste, så kanskje jeg tar en tur sjøl :)

Endret av Wire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg var på Møsvatn uke 17 2005. Det holdt på å gå aldeles galt og isfiske har ikke vært helt det samme siden...

Gammel Varden-artikkel

Litt oppstyr på FS

Aner ikke hvordan forholdene er i år men vær for all del forsiktig! :lol:

Huff og huff. Nå står det at smeltinga starta tidligere enn normalt, men det er jo i tillegg meldt bra vær de nærmeste dagene, så jeg får nok vente litt og kontakte "nabolaget" der oppe, tenker jeg.

Takk for tipset.

Andre som kjenner konkret til forholdene i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.