Gå til innhold
Fiskersiden

Ny fluestang


Balthasar
 Share

Recommended Posts

Hei...

Jeg startet med fluefiske for noen år siden og etter å ha hatt samme stang i snart 5 år føler jeg det er på tide å bytte til noe bedre.

Jeg har hatt ett sett som jeg kjøpte på xxl for 999,- og har egentlig vært fornøyd med det, men forandring fryder.

Jeg skal på messa i helga og tenkte å kjøpe ei stang der, i katalogen kom jeg over to tilbud:

SLATE FLUESNELLER

Alle Slate Fluesneller. Gjelder kun

under Villmarksliv messa.

50%

SLATE FLUESTENGER

Mengder med Slate fluestenger.

Utgående modeller.

50% - 70%

Noen som kjenner til slate?

Det andre tilbudet:

Fenwick Silver Wings fluestang

med Fenwick Iron snelle og

Fenwick snøre med backing.

Kun 50 sett

Timesalgspris: Kr 1799,-

(Vanlig pris kr 3849,-)

Noen som kjenner til dette settet?

Noen som har noe annet å anbefale? Tenker på ett sett til ørret og harr, bruksområdet blir i hovedsak Glomma. Noen som kan anbefale klasser osv.? Jeg har tenkt på #4, men noen som vil anbefale noe annet, så si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg startet med fluefiske for noen år siden og etter å ha hatt samme stang i snart 5 år føler jeg det er på tide å bytte til noe bedre.

Jeg har hatt ett sett som jeg kjøpte på xxl for 999,- og har egentlig vært fornøyd med det, men forandring fryder.

Jeg skal på messa i helga og tenkte å kjøpe ei stang der, i katalogen kom jeg over to tilbud:

SLATE FLUESNELLER

Alle Slate Fluesneller. Gjelder kun

under Villmarksliv messa.

50%

SLATE FLUESTENGER

Mengder med Slate fluestenger.

Utgående modeller.

50% - 70%

Noen som kjenner til slate?

Det andre tilbudet:

Fenwick Silver Wings fluestang

med Fenwick Iron snelle og

Fenwick snøre med backing.

Kun 50 sett

Timesalgspris: Kr 1799,-

(Vanlig pris kr 3849,-)

Noen som kjenner til dette settet?

Noen som har noe annet å anbefale? Tenker på ett sett til ørret og harr, bruksområdet blir i hovedsak Glomma. Noen som kan anbefale klasser osv.? Jeg har tenkt på #4, men noen som vil anbefale noe annet, så si i fra.

Slate utstyret er bra, du trenger ikke noe bedre hvis du da ikke er utstyrfreak.. Bruker sjøl kl. 3-4 i Glomma uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4 er gerit til Glomma det, bruker det mye sjøl i det området du bor :D MEN en 5'er mer allsidig.

En 5'er funker greit nok til tørrfluefiske, men også ypperlig med glassline og andre synkesnører til de dagene det ikke er perfekte forhold :D Skal du bare ha ei stang så gå for en 5'er!

Da funker det meste; tunge nymfer, små tørrfluer og streamere.

Mvh

elP

Psst!

Ser det sikkert i skipet i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4 er gerit til Glomma det, bruker det mye sjøl i det området du bor :) MEN en 5'er mer allsidig.

En 5'er funker greit nok til tørrfluefiske, men også ypperlig med glassline og andre synkesnører til de dagene det ikke er perfekte forhold ;) Skal du bare ha ei stang så gå for en 5'er!

Da funker det meste; tunge nymfer, små tørrfluer og streamere.

Mvh

elP

Psst!

Ser det sikkert i skipet i helga ;)

Takker for de svarene jeg har fått. Skal nok bare ha ei stang ja, men jeg er ikke så allsidig fluefisker, så det går stort sett i tørrflue, men har jo planer om å utvide meg litt. Skal undersøke hva jeg har, for om jeg har høyere enn #4 så skal jeg ikke ha no større:p.

Ja, ser deg sikkert der på lørdag:P :D:D , skal hilse da jeg ser deg, men først må du beskrive deg selv, er litt dårlig til å kjenne folk ut i fra skriving på fs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.