Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiske ved Altevann i helgen.


Tchaug
 Share

Recommended Posts

Da blir det scooter tur og isfiske om 2 timer.

Kommer til å bruke hele lørdagen og søndagen i vannene i østre enden av Altevann. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder ved hjemkomsten. Er forholdsvis ny her inne, men det byr vel bare på større utfordringer.

Får håpe været holder seg, så blir det en flott helg... Snakkes over helgen.

Mål for helgen: Røye over 1,5 kg.

Endret av Tchaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det scooter tur og isfiske om 2 timer.

Kommer til å bruke hele lørdagen og søndagen i vannene i østre enden av Altevann. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder ved hjemkomsten. Er forholdsvis ny her inne, men det byr vel bare på større utfordringer.

Får håpe været holder seg, så blir det en flott helg... Snakkes over helgen.

Mål for helgen: Røye over 1,5 kg.

Hva? Får du ikke helikoptertransport??! He he!. Minnes tur innover der med MP5 på magan og isfiskeutstyr i sekken. Merkelig kombinasjon gitt...

Leina er bedre enn Altevann. Men det ligger et lang og smalt vann sør for Altevann (neste dal) som skal være bedre har jeg hørt. Skjønt, har du tid og breie ski huser Anjavassdraget verdens beste røyesteder. Men du skal være heldig med været! Skjønt, isen ligger jo nesten ut juni, så mulighetene er absolutt tilstede hvis du kan dra på kort varsel fra Siri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, turen ble gjennomført den.

Fisken var ikke i god laget iallefall. Været var heller ikke på min side. Prøvde tidlig lørdag morgen og komme opp på Leinavatnet på lørdags morgen, men været tvinget oss til å snu. Er ikke kjent nok til å rote rundt der oppe med 20m sikt :angry2: Prøvde igjen å følge isfiskeløypa på lørdags ettermiddag med Scooteren, men ble for vanskelig det også.

Søndagen roet seg litt, og vi kjørte inn til Storbukta på Altevann, grunnet følge mitt måtte ned tidligere enn først planlagt. Det ble ikke det helt store, men 8 smårøyer som ble god kveldsnacks på mandagen.

Skal prøve igjen i uke 18. Og da blir det med telt og ski på beina, så håper værgudene er på min side. Skal se om jeg får oppført meg fint til da c") :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.