Gå til innhold
Fiskersiden

morgen+formiddagstur


technot2
 Share

Recommended Posts

Begynte dagen i 8 tiden, flott morgen i dag!

Fisket langs land fra robot her ute på Lauvås(litt forbi hommersåk).

Rodde litt frem og tilbake og kastet, skiftet sluker og koste meg som kun sportsfiskere kan.

Etter en drøy time's fisking gav arbeidet utelling i form av en ørliten fight med en 200 gram's SØ.

Rundt 11, kjørte jeg opp til frøylandsvannet på hommersåk uten større forhåpninger. Men det er første gang jeg fisker i dette vannet, så turen var mer for å gjøre seg kjent i området.

Noen som vet om det er noen som driver båtutleie i dette vannet?

Uansett, nå når jeg har gjort meg bedre kjent der blir planen en kveldstur tilbake dit.

Tenker ørreten blir litt mer bitevillig ettehvert som dagen lir til kveld :lol:

Skit fiske til alle andre som er ute i dag :)

(mobilen gikk tom for strøm, så det ble ingen bilder av den lille fisken. men er på lading nå, klar til dyst på kvelden)

Endret av technot2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ingenting utenom den lille som ville:D

Men stedet huser en liten stamme. Aldri fått noe større enn 600gram, men en kompis fikk en på 1.7 på min stang her i høst så jeg gir ikke opp.

For et par uker siden så jeg en som beitet/solte seg i overflaten, den satt på andre kastet :) utrolig herlig når man får akkurat den "ene" man fisker etter :)

Ja han Kim Andre har faktisk tipset meg om noen plasser for et par år siden, når foten hans var vond. Flere av de tipsene gav fullklaff og er til glede den dag i dag :-)

Jeg forventer ingen monster-ørret ved fiske i frøylandsvannet, men er nærmest hytta:) Men om det huser fin ørret er jo ingenting bedre :)

Jeg har lyst å bryte kilogrensen i år. Har fisket ørret siden jeg var rundt 8-9 og pers'en er fortsatt puslete 850gram. Etter litt lesing her inne virker det som 504 kan være løsningen :)

Er vel ikke noen som kunne tenke seg å bli med på 504 til helga hvis været tilater det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig det blir 504 på meg og, vi gjerne få noe i nærheten av den på 2,2 igjen:).

men persen min på flue er faktisk fra Hommersåk ;) , fin fisk på 1,8kg:)

Frøylandsvannet huser fin fisk, snittet ligger på 330g etter 3 års utregninger, men har fått flere på 7-800g, og mista mye større, tidlig morgen, regnvær, østlig bris, ettermiddag, alt dette gir varierende bett.

så litt vak i går, fjærmyggen er nok godt i gang, og fisken burde være rimelig bitevillig.

sjøørretplasser har vi jo og noen av her?

:);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg så endel insekter som virret rundt når jeg var oppe å tittet i dag.

Jeg har dog kun en enhånds #8/#9, som nok blir litt i kraftigste laget til 6-700g'ene til at et er kjekt :)

Jeg skal til sandnes å hente en kompis nå, så blir det opp til frøylandsvannet i halv seks tiden med sluk kasting noen timer ;)

Jeg vet ikke om så mange sjø-ørret plasser her ute må jeg innrømme.

Stort sett kun her i lauvåsvågen, og jeg antar at det må være noe i viken/bukten i hommersåk..

Kommer tilbake med bilder til kveldingen ;)

Skit fiske everyone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.