Gå til innhold
Fiskersiden

Harkmark 6.1.


ErikR
 Share

Recommended Posts

Janrug og undertegnede reiste en tur til harkmarksfjorden idag. lett overskyet og vind møtte oss. fisket kun med flue. ettersom det var vind ble det ganske skummelt etterhvert som vi fikk fluene både i huet og jakka.

dårlig bett hele tiden. jan hadde 2 fisk, en som han anslo til å være nærmere 2 kg og en rund 1 kg som han hadde helt inntil land før den på mystisk vis falt av.

selv kjente jeg ikke nappet, men det var en hærlig og befriende følelse å kaste med flue igjen. nye turer venter snart.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var virkelig surt. handla meg ei vogg jakke hos grønberg. etter kun 10-15 kast satt den hvite zonkeren elegant plassert i ryggen. ikke første gang jeg setter fast ting i klærne så den kom kjapt ut igjen, men surt allikevel med hull!

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en fiskegaling som fiske kysten rundt Mandal. Jeg har hørt at Harkmarks fjorden var god men har aldri provd. Jeg tror jeg må ta en tur dit snart!!

Jeg også har hatt litt fiske lykke; 3 torsk til 1.5 kg, 6 sjø-ørret til 1kg og en laks på 1 kg. Jeg har fått disse fra strendene som fins fra Bankebrua og ut over til Sjøsanden.

Det er litt for surt i dag til å fiske, men de har melt litt mindre vind i morra, så sjø-ørret, passe på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde tenkt å ta en tur dit men med vinden som den er i dag, jeg tror jeg skal vente!

Jeg har provd ganske mye under Skjepstad bru og fra stupebrett utenfor skogsfjordterrase uten fisk eller napp! Jeg har fått tips til gå å fiske i fjorden bak bensinstasjonen på Mones.

Jeg håper det blir en tur i morgen, har ikke fisket siden i forrige uke [:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale deg å prøve sanden som går fra broa og strekker seg mot den innerste vika i skogsfjorden. spesielt hvis det er pålandsvind. har ikke fått noen store her, men så har jeg heller ikke fisket her så mye. vil også prøve ute i skjærgården om du har mulighet. her finnes stor sjøørret!

vil selv ha en tur i skogsfjorden snart, men må vente til vinden løyer.

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til i morgen, bare 5 m/s vind!! Det må bli en tur ut og prøve disse plassene som vi har diskutert. Hvis du har lyst å møte opp i fremtiden, må du bare sende meg en mail og så kan vi bytte våre fiske hemligheter (Jeg trenger dem mer enn deg [8)] ).

Skitt fiske, Ryan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Duket for nytt besøk til harkmark. denne gangen sammen med wiggy fra forumet. fisket først alene en time uten napp. litt vind men skyfritt var det som stod på værmenyen idag. jeg kastet og kastet ikke et napp. selv ikke da wiggy ankom bedret lykken seg. riktig nok hadde han et napp på en vakende fisk, tett inntil en iskant, men vi fant fort ut at den ikke var med på leken!

syndlig dødt idag og jeg har ingen forklaring på hvorfor, ettersom forholdene var bra. men som alltid,en fin tur og da trenger man ikke alltid fisk for å bli i humør!

noen bilder

Ryan i aksjon:

3101200519383185Kw1E8md48E.jpg?12

Et rart lysfenomen på sørlandshimmelen ikveld. noen formening om hva det er? ikke de beste bildene men..

31012005194218rH2U5rs1123K.jpg?21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.