Gå til innhold
Fiskersiden

Kjøpe tohånds i USA


jamolund
 Share

Recommended Posts

Er i dan heldige situasjon at jeg skal til Seattle i forbindelse med jobb, og i den sammenheng tenkte jeg å gå til anskaffelse av en tohånds laksestang. Har undersøkt flere fiskesjapper og det ser ut som om utvalget er bra.

Stangen skal primært brukes i Sørlandselvene.

Har sett på Sage Z-axis og G.Loomis RoaringRiver Stinger som to gode kandidater ut fra det jeg har lest på forumet her, men hvilken klasse/lengde bør jeg kjøpe? Og hvilken stang?

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Jan arne..

Jeg ville valgt 13' eller 14'. Hadde selv en 12,5 foter før, men den bytta jeg i en 14 foter. angrer ikke på det. Mer komfortabel å kaste med og takler større fluer når det måtte trenges..

og de som måtte mene at en klump til en 10 er stang plasker mer så er min erfaring, at dette ikke spiller noen rolle..fisken tar like godt og da er en lengre stang bedre å kjøre fisk på synes jeg. Spesiellt om det er krypsiv der en fisker. Får styrt den lettere over og vekk.. Dessuten er elvene ganske brede endel steder. Føler selv at kastene går ørlite lengre med 14 foteren. greit å ha når laksen står klin inntil andre bredden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.