Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretlokasjoner i nærheten av oslo?


Kremfjes
 Share

Recommended Posts

Hei! Som helt ferske fluefiskere har jeg og en kompis bestemt oss for å ta en tur i morgen for å trene litt på kasting. Vi lurer i den forbindelse på om det er noen som har noen forslag til et sted å prøve. Det må nesten bli et sted med ørret, ettersom det bare er ørretfluer vi har, og alle butikker er stengt i morgen. Det er helt ok om fisken er liten. Det viktigste er at det er muligheter for å få noe.

Jeg har dessverre ikke tilgang på vadere heller, så derfor må det være et sted man greier seg uten dette. Bil derimot har jeg tilgang på, så ca en times kjøring er helt ok. Fortrinnsvis ville jeg ønske å fiske i en liten elv, men det er vel kanskje sånn at det er for mye vann i de fleste elver om dagen? Innsjøer er vel derfor kanskje mer aktuelt... Jeg vil forresten foretrekke et sted litt utenfor allfarvei. Ønsker ikke å kroke forbipaserende i bakslengen :)

Innspill og eventuelle kartreferanser mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode forslag. Det ble en liten tur til stedet tryta foreslo et stykke vest for oslo. Det ble ikke noe fisk, men det var en kjempefin tur. Dessuten så vi en fin ørret på rundt en halvkilo helt inne ved land, men den ville ikke ha flua selv om jeg faktisk greide å legge flua like foran den. Den bare padlet rolig forbi den. Det var ellers lite vaking. Hovedhensikten med denne turen var jo å trene på kasting, og det fikk vi virkelig gjort. Stedet egnet seg veldig godt til nybegynnerkløning. :)

54391_s.jpg

Får prøve noen av de andre forslagene senere, for dette ga virkelig mersmak. Fluefisking er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.