Gå til innhold
Fiskersiden

Trenger nytt utstyr til innlandsfiske


soppsuppe
 Share

Recommended Posts

Før man leser videre: Ha i bakhodet at jeg muligens er mer utstyrsfreak enn fiskegeek. :)

TwinPower RA er en billigversjon i TwinPowerkonseptet. Alle "High-End" Shimanosnellene med bakbrems er billigversjoner av frontbremssnellene med samme navn. De er, for å sette det på spissen, litt plastic-fantastic.

Dette er grunnen til at TwinPower med frontbrems er mye dyrere enn TwinPower med bakbrems. Kvaliteten på bakbremssnellene er ikke på langt nær den samme. Noe annet ville jo også vært rart mtp prisforskjellen.

I fiskeutstyrbutikken jeg jobber har jeg aldri vært borti en High-End Shimanosnelle (Super GT-FA og oppover) med frontbrems bli returnert. På den annen side har jeg sett det meste av retur på "High-End" sneller med bakbrems. Det har til og med vært opptil flere TwinPower RA inne til reklamasjon.

Det er mye mer plastikk på RA-snellene enn FA-snellene. Om "folk flest" vil merke det er en annen sak. Mange tror at TwinPower FA og TwinPower RA egentlig er identiske sneller, bare at den ene har bremsen forran og den andre har bremsen bak. Sannheten er en helt annen. Vit at forskjellen er såpass stor at RA-snellen nesten kunne vært puttet i båsen for "Mid-End"-sneller.

FA-snellene har også en del bedre og mer slitesterk bremse enn RA-snellene.

Kort og godt: Man får omtrent det man betaler for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt svar, og mye bedre begrunnelse for det du kommer med,en den ordinære " i Trøndelag fisker med.....og da er det best" som enkelte andre lirer av seg her og på andre foraer

:):lol:

Edit: mener fremdeles at TP- RA er en meget god snelle, men selvsagt ikke sammeliknbar ytelses-og prismessig med FA

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.