Gå til innhold
Fiskersiden

Tips - Dypvannsfiske fra land


Prikken
 Share

Recommended Posts

Jeg har fisket ganske mye av tippen av Skjerneøya og har hatt veldig mye fisk. Lyr til 4kg, torsk til 3.5kg, Lysing, berggult, blåstål og SØ. Jeg fisker mest flue eller pilk men jeg kan tenke meg at agn skal bli enda effektiv.

Det er bare en negativ med her, og det er store mengde av flott om sommeren. Men mye fisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på denne linken:-

http://ngis2.statkart.no/norgesglasset/default.html

Undet stedsnavn, skriv Skjernøy.

Har fisket ut mot Hellersøy og Ellingsholmen, du også har dypden på kartet.

Det var et sted hvor vi fikk opp i 40 stk lysing, en hver kast!! Det var kjedlig etterhvert så flyttet vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Lysingene' var fra 400g opp til 1kg. Jeg har ikke peiling når det gjelder sjø-fisk men min kamerat som jeg var med da vi fikk disse fiskene sa at de var lysing og han jobber pa en fiskebåt. Så jeg er nesten 100% sikker at de var lysing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spesielt et sted i det området hvor vi fikk alle disse lysingene. Man får lysing unansett av hvor han fisker i dette området, men ikke i de store mengder som vi fikk i et sted.

Dessverre men jeg kan ikke fortelle hvor det er. Men lykke til i din lysing jakt [:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Kom hit du Lars, så kan vi heller teste lysingplassen vår, når "the english" er kjip :-)

Kommer gärna, och om det går att kombinera en helg med lite fiske efter skate så har vi en avtale!![ B) ] Har ju inte lyckats få en ny art sen jag och Helge fick var sin brungylt på sotra..[:I][ ;) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Er vindgudene med oss, så er det ingeting i veien for å teste både skate og lysing (lysing er ikke så veindavhengig)

Men det er som vanlig ingen garanti for noen av dem, men såpass skjønner du..

Har fiskat en del, så det faktum med att det ingen fisk hugger på beställning har jag, tyvärr, fått med mig.

Sätt av en lämplig helg, så gör jag ett X i kalendern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.