Gå til innhold
Fiskersiden

Endelig HA


øysteiin
 Share

Recommended Posts

Etter mange lange, og resultatløse turer etter den mystiske havabboren var jeg nesten i ferd med og innse at dette var en fisk jeg aldri skulle få kontakt med.

Bestemte meg mandag morgen at i dag fikk det briste eller bære.

Plassen som skulle testes var plassen der Davidsen har norgesrekorden sin fra i FLekkefjord.

Begynnte fisket på lavvann og strålende sol. Herlig for fiskeren om ikke noe annet. Fisket var like trått som det pleier når jeg fisker etter havabbor. Eneste jeg fikk var en haug med horngjel, makrell og lyr.

Hadde enda ikke sett et eneste vak etter 5 timer fiske, må si troa var i ferd med og forsvinne som så mange ganger før.

I det jeg vurderer og legge inn årene og pakke sammen utstyret får snella en annen lyd på seg. Skjelven kom og bremsen måtte stilles for første gang denne dagen. HVilken fighter denne havabboren er. Skjønner godt at det er lett og bli avhengig av ha fiske. Kan lett samstilles med laksefiske og sø fiske ville jeg sagt.

Utover kvelden ble der noen flere kontakter med ha, men de ville ikke inn. I 23.30 tiden satte regnet inn, jeg var fornøyd med dagen og reiste hjem.

Vekta var forøvrig ikke allverden, 850 gram med Ha er nok for min del.

Neste gang ryker kilos grensa, gleder meg allerede :)

57322_s.jpg

57323_s.jpg

Vekta på største makrellen var småfrekke 820 gram, horngjellen var største 320 gram.

57324_s.jpg

Endret av øysteiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Øystein.

Godt å se at HA er der nede i år. Neste gang du er der skal du prøve på den andre siden av sundet.

Kjør tilbake gjennom byen. Følg rv 44 i 1, 7 km til du ser et skilt til skipsverftet Simek. Kjør ned her.

Det står en del konstruksjoner på kaien her . På framsiden av disse ser du over til Grønnes.

Her i dette sundet er det mye ålegress og steinbunn fram mot den røde staken. Mellom den røde staken og øya på nordsiden er det en grunne på ca 1,5 meter.

Området her er spes bra i nordvest vind . Da blir det en del strøm i sundet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.