Gå til innhold
Fiskersiden

Bottom bouncing


Haugen
 Share

Recommended Posts

Takk

Hva bruker du til flyteelement?

Vet det funker som fy....

Har ikke brukt det enda, men fikk en pakke i posten i går med noen floater sticks som jeg skal prøve.

Har brukt å feste søkket til en senestump på ca 25cm og til trolling stemmen slik at avstanden mellom søkket og toppen av stemmen blir ca 50 cm lang. Da klarer du å holde agnfisken litt opp fra bunnen. Dette fungerer bra på litt mindre agfisk som laue og småmort. Jo større agnfisk du bruker jo tyngere blir de så da lønner det seg nok å ha noe flyteelement. Regner med at du har planer om å fiske i samme området som meg og her er det alltid litt strøm som hjelper til med å holde agnfisken litt oppe.

Husk å bruk 30-40 cm mellomfortom fra stemmen til krokfortommen din. Da henger ikke krokfortommen seg fast i stemmen mens du fisker som det veldig ofte gjør hvis du ikke bruker det. Ikke noe problemå slepe hele sullamitten i langt over 1 knop uten at det henger seg opp i hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt litt rundt på nettet etter dette. Leter etter bilder/tegninger av hvordan man rigger dette. Noen som har noen linker til dette?

Leste denne på forsiden, og har akkurat laget 3 utgaver som jeg er sugen på å prøve i kveld!

https://www.fiskersiden.no/content/view/490/lang,no/

Isteden for plastrør, har jeg lagd min utgave med noen tynne og halvstive luftslanger jeg har "lånt" på jobben.... Tror det skal gå bra!!!

Endret av Riverhora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne på forsiden, og har akkurat laget 3 utgaver som jeg er sugen på å prøve i kveld!

https://www.fiskersiden.no/content/view/490/lang,no/

Isteden for plastrør, har jeg lagd min utgave med noen tynne og halvstive luftslanger jeg har "lånt" på jobben.... Tror det skal gå bra!!!

Men er litt usikker på hvor tungt blylodd jeg bør bruke, har prøvd 50 gram men det tror jeg ble litt for lite.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.