Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske fra land. Tips?


TroNnY
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg har egentlig ikke fisket så mye i sjøen fra land på sørlandet, og hadde håpet at det var noen snille sjeler her inne som kunne delt noen gode plasser med meg. Lister opp noen arter jeg gjerne vil ha, dog vet jeg ikke om alle er mulig å få fra land.

-Forskjellige flatfisker

-Knurr

-Havmus?

-Havål

-HA

-SØ

-Rødhai

-Torsk, sei, lyr (Gjerne med brukbar størrelse).

Jeg bor i Birkeland, og tenker at +- 2 timer kjøreavstand holder.

Skrive gjerne tips om hvordan man får de forskjellige artene også, da jeg ikke har så mye erfaring med de flate og en del av de andre, men jeg skal nok klare å finne ut en del selv også. Hadde også vært greit å vite hvilken type bunn det er på de forskjellige plassene.

(Håper ikke jeg virker for kravstor nå, men svært få i min omgangskrets er særlig fiskeinteressert, så jeg vet ikke hvor det er bra.)

Endret av TroNnY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så er det utallige muligheter langs sørlandskysten etter de fleste av artene du nevner. Selv om jeg selv fisker hovedsaklig SØ, så har mest erfaring med det. Kan i hvertfall tipse deg litt om hvor du skal gå etter den.

Generelt kan du egentlig bare følge E18 fra Grimstad mot Kristiansand, og det ligger fiskerplasser i fleng her. Hvis du ser et sted du kan stoppe å fiske, prøv! Har gjort dette selv mange ganger, og det gir som regel gode resultater. Spesielt rundt lillesand har jeg hatt mye hell. Ellers er det godt SØfiske ut mot Søm og Tømmerstø, over alt egentlig. For torsk ol arter vet jeg at det godt fiske ytterst på odderøya, samt under og rundt varoddbrua.

Hope i helped.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.