Gå til innhold
Fiskersiden

Prøve meiting med haspel stang?


Dammed
 Share

Recommended Posts

Syns dette hørtes spennende ut, og så lurte jeg på går det greit med at jeg kjøper meg litt utstyr og prøver med haspel stangen?

Har en 9 fots Berkley Lightning rod, 15-40gr medium action stang.

Tenkte jeg kunne prøve med 50gr lodd, og når jeg får mer penger (er student) så går jeg til innkjøp av en meite stang.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøp det på sportsbutikker med fiskeutstyr.Det er en del dyrere en og lage det selv.Og lage takel er ingen hekse kunst.Les litt i tråden om kystmeitetakler den gir mange tips.

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?...57&hl=kystmeite

Endret av Richard Kolbeinsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mitt forslag blir å finne en plass med fin bunn til å begynne meed, gjerne grus, sandbunn med flekker av tang, dybde 10-40 meter. (ikke så gøy i fiske midt i en tareskog :) )

lær deg å lage enkel og dobbel paternoster, og et par tackler etterhvert.

reke, makrell/sild/brisling, skjell, strandsnegler er gode agn. fisk skjæres med fordel i tynne strimler

en eller annen form for elastisk tråd er og super for å surre fast agnet, muliggjør å kunne kline til uten å miste agnet...

Skitt fiske, håper du får noe spennede

:o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en god link for de som vil meitefiske i sjøen. M;ange gode forslag og anbefalinger for å få mer fisk. Så ta en titt: http://www.klikk.no/friluft/fiske/article287310.ece

God tur og skitt fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster du rolig med stanga di, så skal du nok fint klare 60'grams søkker.

Men for all del ikke dra for hart til, da kan kjedlige ting skje med stanga .

Ikke dumt å begynne i det små, for du blir vel som oss andre kystmeitere, utstyrsgal :blink:

Ikke kjøp for dyrt i starten, det er bedre å fylle på etter hvert, for du trenger ikke alt med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.