Gå til innhold
Fiskersiden

Gratis villreinjakt


stegg
 Share

Recommended Posts

Viss rett person melder seg vurderer jeg å ta med en herfra på gratis villreinjakt i helgen.

noen som er interressert :lol:(dette er kke tull)

sletter tråden 23:00 idag da er tilbudet borte

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss rett person melder seg vurderer jeg å ta med en herfra på gratis villreinjakt i helgen.

noen som er interressert :lol:(dette er kke tull)

sletter tråden 23:00 idag da er tilbudet borte

Hvor er det snakk om? :lol:

og hva mener du med rett person?

Endret av aej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakta er i et av de få områder med genetisk ubesudlet villrein

Da er det bare 4 alternativer

Rette person:skutt opp, erfaren god skytter , normalt god fysikk(kjøttet bæres ned i ryggsekk) fungere sammen med jaktlaget både på fjellet og sosialt

Endret av stegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakta er i et av de få områder med genetisk ubesudlet villrein

Da er det bare 4 alternativer

jeg har ikke peiling på villreinjakt eller reinsdyr generelt :lol:

men tipper hardangervidda :lol:

Endret av aej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, da er snøhetta utelukket... høyeste toppen der er 2286 moh

Knutshø er også utelukket... :lol:

da er det sølnkletten som har høyeste topp på 1827 moh. close to 1900 moh som du nevnte

damn, jeg er et geografisk geni! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakta er i et av de få områder med genetisk ubesudlet villrein

Da er det bare 4 alternativer

Rette person:skutt opp, erfaren god skytter , normalt god fysikk(kjøttet bæres ned i ryggsekk) fungere sammen med jaktlaget både på fjellet og sosialt

Skutt opp.................................check (med AG3 og MG3 :lol:)

Erfaren god skytter....................ehm, check (fortsatt AG og MG)

Normalt god fysikk....................check

Fungere sammen med jaktlaget:

På fjellet..................................har nok en del å lære

Sosialt.....................................Tullamore Dew?

Vel, det var vel i grunnen ikke med stort håp at jeg svarte. MEN, det skal sies at det er ikke lett å begynne med jakt dersom man ikke er født inn i en jaktfamilie eller -vennekrets. Jeg har ønsket å starte med jakt en stund nå. Endelig ser det ut som at det kommer til å løsne litt snart. Dersom jeg er heldig får jeg begynt min jakthistorie neste uke, da blir det forhåpentligvis småviltjakt!! Sjanse for and, hare, litt gås, litt rype, masse ravn og kråke. Det kan bli spennende! Det BLIR spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skutt opp.................................check (med AG3 og MG3 :lol:)

Erfaren god skytter....................ehm, check (fortsatt AG og MG)

Normalt god fysikk....................check

Fungere sammen med jaktlaget:

På fjellet..................................har nok en del å lære

Sosialt.....................................Tullamore Dew?

Vel, det var vel i grunnen ikke med stort håp at jeg svarte. MEN, det skal sies at det er ikke lett å begynne med jakt dersom man ikke er født inn i en jaktfamilie eller -vennekrets. Jeg har ønsket å starte med jakt en stund nå. Endelig ser det ut som at det kommer til å løsne litt snart. Dersom jeg er heldig får jeg begynt min jakthistorie neste uke, da blir det forhåpentligvis småviltjakt!! Sjanse for and, hare, litt gås, litt rype, masse ravn og kråke. Det kan bli spennende! Det BLIR spennende!

Ikke den beste søknden til dette oppdraget nei :lol:

52 minutter igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skutt opp: ja, 2 jaktrifler. Kaliber 30-06 og 6,5x55

Erfaren god skytter: 2 års erfaring med konkuranseskyting. ellers drevet med skyting stort sett hele livet sammen med pappa. 2 års erfaring med hjortejakt og elgjakt (med rifle) (10 år uten)

Normalt god fysikk: jepp, kommer meg lett til fjells og ned igjen med en heavy ryggsekk

Fungere sammen med jaktlaget:

På fjellet: nermeste jeg har vert fjellet i jaktsammenheng er Telemark.

Sosialt: fungerer godt sosialt i et jaktlag :) er at den glade, pratsomme typen.

Tidligere jakterfaringer:

Elgjakt: Vert med på elgjakt siden jeg var liten gutt... har vert med 2 år som opplæringsjeger nå og felte min første for 2 år siden

Hjortejakt: Vert med på hjortejakt siden jeg var liten gutt... har vert med 2 år som opplæringsjeger nå. ingen felte dyr så langt.. selv om jeg har hatt et par kjangser (fikk litt nerver. så holdt skuddet tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skutt opp: ja, 2 jaktrifler. Kaliber 30-06 og 6,5x55

Erfaren god skytter: 2 års erfaring med konkuranseskyting. ellers drevet med skyting stort sett hele livet sammen med pappa. 2 års erfaring med hjortejakt og elgjakt (med rifle) (10 år uten)

Normalt god fysikk: jepp, kommer meg lett til fjells og ned igjen med en heavy ryggsekk

Fungere sammen med jaktlaget:

På fjellet: nermeste jeg har vert fjellet i jaktsammenheng er Telemark.

Sosialt: fungerer godt sosialt i et jaktlag :) er at den glade, pratsomme typen.

Tidligere jakterfaringer:

Elgjakt: Vert med på elgjakt siden jeg var liten gutt... har vert med 2 år som opplæringsjeger nå og felte min første for 2 år siden

Hjortejakt: Vert med på hjortejakt siden jeg var liten gutt... har vert med 2 år som opplæringsjeger nå. ingen felte dyr så langt.. selv om jeg har hatt et par kjangser (fikk litt nerver. så holdt skuddet tilbake)

Erfaren skytter i dette tilfelle vil nok innebære mye erfaring fra praktisk jakt blir nok litt snaut dette desverre .

15 minutter igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tilbud stegg:) Er opptatt i helgen, og har nok ikke bedre jakt erfaring enn aej. Håper du finner noen du kan ta med deg, og at dere får en flott tur. Vert med på reinjakt en gang før, utrulig spennende, men krever også svært god fysikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.