Gå til innhold
Fiskersiden

Høst i mandal '08


Wiggy
 Share

Recommended Posts

Forholdene var fine og jeg hadde litt fritid, da var det kun en ting å gjøre........FISKE! Ut med båten og kjørte ut over mot noe forhåpentligvis 'gode' plasser. Her skulle jeg bare kutte motoren og la den varme vinden driver meg bortover.......herlig.

66469_s.jpg

66470_s.jpg

Det skulle vise seg til å være mildt sagt vanskelig i dag. Ekkoloddet viste fisk over alt på bunnen og noe inne mellom litt under overflaten. Sannsynligvis torsk på bunnen og kanskje noe fine sjøørret ventende på min flue litt under overflaten.

66468_s.jpg

Uten napp forsatt jeg videre, men her var fiskene også på dårlig beit.

66471_s.jpg

Men så etter mye arbeid fikk jeg en liten men blank tass på rundt 200g, som selvfølgelig fikk sin frihet tilbake. Turen da tok med bortover til mandals største strand og endelig fisk!

66475_s.jpg

Et kraftig hogg i flua ga umiddelbart fisk.....endelig tenke jeg.

66472_s.jpg

Det skulle vise seg til å være årets første makrell på flue. Jeg hadde glemt hvor sprek flua fanget makrell på en 6'er stang egentlig er!

66473_s.jpg

Her viste ekkoloddet ganske mye fisk, og det var ikke langt etter det satt en til....

66474_s.jpg

Jeg var ut igjen på tirsdag med håp på flere fisk. På vei traff jeg kenbring og fisket litt meg han. Turen sluttet med null fisk for meg og fire pene SØ på han. Det er søren svært sjeldent man for like mye fisk som sin fiskekamerat, og i dag var ikke annerledes. Jeg trakk meg hjem før det ble enda pinligere......Revansje i morgen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så det ble en liten tur på onsdag, før de neste dagene skulle bli tilbrakt i fjellene med mye regn og vind. Turen var rettet mot plasser vekk ifra brakkvannsområder, og det ble fangst. Ikke de store med noe av høstens første SØ.

Det tok ikke mange kast før den første satt. En litt slank, tydeligvis støing men dro overaskende godt.

67593_s.jpg

Og den bukta som har ikke gitt meg fisk før, men denne ganga ble det annerledes.

67594_s.jpg

Så på en plass hvor jeg nesten alltid får fisk, eller som ifjor, mister store SØ, fikk jeg en liten men blank SØ. Kan klart og tydelig se den fangende flua, en Runars reke.

67595_s.jpg

67596_s.jpg

Etter ca. en time uten napp fikk jeg endelig noe. Selv ønsket jeg noe større, men SØ er alltid velkommen uansett størrelse.

67597_s.jpg

Og jeg må ikke glemmer verdens største lyr.....

67598_s.jpg

En trivelig tur med litt fisk og forhåpentligvis en god begynnelse på en forkommende knall vinter/vår SØ sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.