Gå til innhold
Fiskersiden

Åkersvika


GjeddeToro
 Share

Recommended Posts

Jeg prøvde meg utenfor jerbane brua en gang. Det var i april tror jeg, og isen var stort sett dårlig. Poenget var å sjekke om gjedda hadde begynt å samle seg opp. Hadde med meg to isborr, og begge gikk til ******.

Når vannstanden er så lav som den er på vinterstid så blir isen rett og slett liggende på mudderet. Og den mudderdyna strekker seg noen hundre meter ut!

Det er med andre ord jævlig vanskelig å vite hvor man skal borre.

Uansett så er det vel ingen dårlig ide å sette ut noen stenger der når man ser isen begynner å gi etter for sola.. om man finner vann vel og merke. Tipper det kan stå mye gjedde å trøkke der rundt april måned.

Endret av Ole M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke det letteste, om det i hele tatt er mulig - veldig lite vann. Men vet at det var vanlig før i tiden å gå på blank is å klubbe fisk.

Har alltid hatt det for meg og et ønske om å isfiske etter stor gjedde utenfor Vika i Mjøsa. Fantaserer om at det går mye stor fisk der og tråler frem og tilbake og venter på isløsningen..........

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vannstanden er så lav som den er på vinterstid så blir isen rett og slett liggende på mudderet. Og den mudderdyna strekker seg noen hundre meter ut!

Det er med andre ord jævlig vanskelig å vite hvor man skal borre.

I second that

Var en tur utpå der forrige sesong sammen med svogern, vi borra og vi borra og ikke ett eneste sted fant vi vann over metern.

Gikk tilslutt utenfor brua, men det var ikke stort dypere der. Ville nok heller prøvd i Furnesfjorden, ikke fisket der selv, men kan vanskelig tenke meg at det er dårligere enn åkersvika. .

Endret av beerbellybob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkersvika kan det være veldig varierte isforhold. Så jeg ville vært veldig forsiktig der ihvertfall så tidlig i sesongen. Ellers så finnes det flere gjeddevann rundt omkring som har trygg is nå. Kanskje ikke like stor fisk som vika. Ellers har isen lagt seg innenfor Framnesbrua i Brumunddal. Veit ikke hvordan tykkelsen på isen er der. Det skal være mye gjedde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vika er det en smal litt dyp kanal som går fra jernbanebrua og ut i Mjøsbassenget. På lav vannstand må dette være en ideel plass å meite etter stor gjedde. Ser for meg begynnelsen/midten av april.

Bottsenden kan nok ismeites nå, kjenner ikke bunnforholdene der inne, og vet rett å slett ikke om det er så mye gjedde der nå. Men skal en utpå bør en velge forholdsvis langt inn og være obs på at helt innerst ved E6'n renner det ut en bekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.