Gå til innhold
Fiskersiden

Gitarspillere, fra nylon til stål og tørre fingertupper.


Pingvin
 Share

Recommended Posts

Selv spiller jeg 2-4 timer og dagen i tillegg til spillejobber i helgene. Det er nok med 3-4 dager opphold før fingrene begynner å merke at de ikke er brukt.

Siden du er nokså nybegynner bør du begynne gradvis. Ville ikke tatt superlim på fingrene, da dette ofte bare gjør ting verre. Superlim vet jeg noen bruker mellom tupp og negl for å kunne bende enklere. Selv bruker jeg superlim på neglene på høyrehånda da jeg spiller med ngler og ikke finger tuppene.

Hva slags musikk spiller du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags musikk spiller du forresten?

Jeg?

Det er helt klart teknikk og øving som begrenser mitt musikkvalg. Men begynte med de aller enkleste låtene, dvs de med 2-3 enkle grep. Gikk så videre med noen enkle Jokkelåter og en del andre enkle, men gode låter som jeg liker selv (vommøl/rotmo, lillebjørn, raga osv), Har nå begynt å snuse på noe eldre Neil Young (old man, kreple creek ferry, heart of gold), eldre Bowie (Starman, moonage daydream, ziggy stardust), REM (håpløse greier sålangt, umulig å huske tekstene), Dylan.

Har samlet tabber og chords som jeg spiller i ett dokument, tror det er ca 40-50 låter nå. Spiller igjennom og koser meg.

Kan fortsatt ikke en eneste låt, syns jeg. Mange som jeg ikke klarer å spille i gjennom og mange grep som ikke sitter enda.

Men det gir meg mye glede å kunne spille og synge ett refreng jeg liker godt :-) så får resten komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Har fått skilpadder på fingrene, hekter i strengene."

Altså, her må du handle å gjør det fort før du får allt som kan krype å gå av dyreværnere på nakken.

TA DE STAKKARS DVERGSKILPADDENE AV Å PUTT DE TILBAKE I AKVARIET NÅÅÅÅÅÅÅ.

Greit at de fungerer som plekter å "slide" å gir fin klang å akustikk, men det er hvær gang de titter ut for å sjekke hva faan som skjer du hekter deg fast i strengene å dette medfører på sikt skade på denne stakkars skapningen i form av skrubbsår i nakkeområdet å i værste fall whiplash.

Håper ikke ToreH har sett denne tråden.

Nei legg den/de tilbake du å gå i butikken på mandag å kjøp plekter. :P

Mvh Mr Big Fish :rolleyes:

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal nevnes at jeg ikke har sittet med gitaren i timesvis for da får man litt vondt uansett hvor lenge man har holdt på,

Spiller selv flere timer daglig, og har gjort det i noen år nå, og har ganske ofte 5 - 8 timersøkter uten å få vondt i fingrene. Om du får vondt i fingrene går ikke ut på "tynn hud- smerter" etter noen år med mye spilling, men heller smerter i musklaturen/ senebetennelse osv(jeg har ikke dette selv, men mange sliter med det.) Om man får vondt i muskulaturen osv, har i 90% av tilfellene med dårlig tenknikk å gjøre. En god oppvarming før spilling er alltid lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.