Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i Ålfjorden/Bjoafjorden


Raptor84
 Share

Recommended Posts

Noen som har goe erfaringer fra ålfjorden elle bjoafjorden?,Lite torsk å få men store langer og Brosmer er det mye av...Vet en del folk har fått brukande kveita der både i garn og på stang,Men aldri sett noe av kveita sjøl:(

Kom over en yrkes fiskar i ålfjorden som hadde lagt et lengre dyptvanns garn,Det tosken gjorde var å ta all breiflabben og dumpe alt annen fisk..Så resultatet var at det låg enormt elle ganske mye daue fisk i vannskorpa....Så vist noen ser noe sånt i fjorden der så meld i fra til noen med myndighet til gjør noe med saken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har goe erfaringer fra ålfjorden elle bjoafjorden?,Lite torsk å få men store langer og Brosmer er det mye av...Vet en del folk har fått brukande kveita der både i garn og på stang,Men aldri sett noe av kveita sjøl:(

Kom over en yrkes fiskar i ålfjorden som hadde lagt et lengre dyptvanns garn,Det tosken gjorde var å ta all breiflabben og dumpe alt annen fisk..Så resultatet var at det låg enormt elle ganske mye daue fisk i vannskorpa....Så vist noen ser noe sånt i fjorden der så meld i fra til noen med myndighet til gjør noe med saken!!

Har fisket mye i Ålfjorden B) Både som guttunge sammen med min bestefar på grunt vann og etter at jeg begynte med havfiske på større dyp. Ålfjorden er en fiskerik fjord med stort artsmangfold.

Det er helst som du sier brosme, sei, torsk, lange og Blålange som dominerer fangstene for min del.

Har opplevd flere ganger at blålanga har hatt skolest i magesekken, skulle vært inntresangt å prøvd med småkroker på dypet etter den.

Ellers går det mye fin sei og lyr inn i fjorden på våren. Lysing er det også en del av på høstparten.

Har ellers fått Kveite og breiflabb her ;)

Heldigvis er ikke Ålfjorden den mest brukte fjorden av yrkesfiskere, så vi får håpe at bestanden holder seg oppe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fisket mye i Ålfjorden B) Både som guttunge sammen med min bestefar på grunt vann og etter at jeg begynte med havfiske på større dyp. Ålfjorden er en fiskerik fjord med stort artsmangfold.

Det er helst som du sier brosme, sei, torsk, lange og Blålange som dominerer fangstene for min del.

Har opplevd flere ganger at blålanga har hatt skolest i magesekken, skulle vært inntresangt å prøvd med småkroker på dypet etter den.

Ellers går det mye fin sei og lyr inn i fjorden på våren. Lysing er det også en del av på høstparten.

Har ellers fått Kveite og breiflabb her ;)

Heldigvis er ikke Ålfjorden den mest brukte fjorden av yrkesfiskere, så vi får håpe at bestanden holder seg oppe her.

Heisann affi

Ålfjorden er fine plass,Har båt på Utbjoa så har ikkje så lang vei ut for frista fiske lykken:-)...Det er ikkje få timar eg har tilbrakt ute i fjorden me prøving og feiling..Men det er en del av game uansett:-).Ska fiske spes etter kveite og breiflabb i år,Kveita har eg planen klar for menne tar i mot tips for breiflabb fiske med glede(?).Men en ting er ganske sikkert og det er atte Blå-langa pleie ha ganske bra size i ålfjorden..

Det er noen yrkes fiskere i fjorden,Det er ikkje fint syn me dumping av fisk...Å når me kjørte bort til den båten me såg den gang så svarte fiskarn me hive ei aldri så flotte havmus på oss,hehe ganske så frekkt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har hytte på Svolland. Noen som har prøvd på dypet vest for fyren? Tenkte jeg skulle teste litt i området ytterst i fjorden og tar gjerne imot tips her eller på PM.

kan eventuelt merke sjø kart for deg med noen plasser/strekninger som har gitt svært bra resultater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

du ekje tilfeldigvis håvard, vel? : D

skal prøva å fiska djuptvannsfiske i bjoafjorden/ålfjorden sjøl nå. nettopp kjøpt meg utstyr.

noken så har tips til meg om bra plasser å fiska?

Du er nok vegard vil eg tru?.....du vet kor du ska fiske,du fekk jo 2 blålanger sist som veide over 13kg til sammen:) ...me får ta oss en tur ut og dra opp storfisken fra dypet snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.