Gå til innhold
Fiskersiden

Temperaturmåler


 Share

Recommended Posts

Hva med denne? Den slipper du å stikke i vannet. Jeg ikke prøvd den så jeg vet ikke hvordan den fungerer.

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=10199

Øyvind

Har sett de har tilvarende på biltema også faktisk, usikker på hvor nøyaktige disse er, man burde kanskje måle litt under overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at Chlas Ohlson selger / har solgt termometre som scanner overflater av gjenstander og skal være rimelig nøyaktig. Det finnes ulike typer, men de fungerer slik at du retter den mot for eksempel vannet, og den scanner så overflaten. Laser? De koster fra et par hundre og oppover.

Du har termometre som f eks Fishpond sitt som ligger beskyttet i et peforert metallrør-stilig sak btw. Og de er nøyaktige.

Eller du kan kjøpe et digitalt termometer.

Jeg bruker selv et fra William Joseph, som måler både i celsius og fahrenheit. Jeg har sett det priset til 379,- i en norsk butikk. Men jeg kjøpte mitt på Cabelas.com, og sammen med noen hemper og kroker kostet det meg 140 kroner. Og da var portoen innregnet mener jeg å huske. Du slipper moms til norske myndigheter hvis varens verdi er under lusne 200 kroner.

Magiske fingre som kjenner igjen temperaturer kan du bare glemme-kroppens oppfattelse av temperatur varierer veldig, og feilmarginene på gjettede temperaturer er veldig store!

Nå på våren gjelder det å finne plassen som er den lille graden varmere enn det kalde vannet rundt. Her kan fisken stå. Akkurat slik som nordmenn valfarter til Spania i den kalde årstiden, så er ikke sjøørreten dummere. Men i mangel av fly oppsøker de sitt lokale syden hvor de i det minste er garantert 4 grader, eller kanskje mer.

Og der kan man jo trives om man er vekselvarm. Fiske uten temperatur på denne årstiden er nesten som å fiske i blinde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.