Gå til innhold
Fiskersiden

havabbor


aimin
 Share

Recommended Posts

Over 90% av HA på bømlo er tatt på Deceivere så det er nok et sikkert valg. Når det gjelder flo/fjære betyr det ingenting for bettet, det viktigste er å finne fisken. Kor du finn fisken avhenger selvfølgelig av kor høg vannstanden er og dei grunne områda er best på flo sjø.

Hei

takker for svar siden eg ikke har lært meg hva alle desse fluene heter og ser ut har eg et litt dumt spørsmål kankje men er deceivere etterligning på små fisk med glitter og øyne <_<

(Fant ut av det det samme som streamer og jiggy)

Endret av aimin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen fiske og kveld / natt fiske er desidert best de fleste plasser. Som Helge nevner er det viktigere å finne fisken. Har du funnet en plass den er så virker det som om den er på plassen til de samme tidene nesten hver dag. Feks på grunne områder har jeg fått mye fisk på kvelden, idet det snur fra full fjære til flo og en time fremover. Da kommer borren inn for å jage på grunnen. Hva du skal fiske med da avhenger av hva den jager. Men på typiske grunne plasser på vår kant av landet er store reker. Blir nok mye brisling rundt om i år så fiskeimmitasjoner blir nok ikke feil. Fisket på grunne området foregår med intermediate line. på dypere området fisker jeg med alt fra intermediate til synk 4.

Her er noen favorit fiske immitasjoner:

r_deceiver17.jpg

clouser

clouser6.jpg

jiggy

jiggy8.jpg

Teppesild

teppesild19.jpg

big_2981.jpg

Fant ikke bilde av noen skikkelige reker. Det må være store reker bundet på krok 2 eller 4, med tydelige øyne og følehorn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.