Gå til innhold
Fiskersiden

Røyke Laks I Bergen


Steelhead
 Share

Recommended Posts

Hei

Har tidligere fått røyket laks på Bontelabo og Nygårdsgaten røykeri. Nå viser det seg at Mattilsynet har satt ned foten for å røyke fisk for private. Har noen et tips om hvor en kan få røykt laks i Bergensområdet? Ser at noen får røykt laks på Stord - hvor ligger dette røykeriet? Tar de fremdeles bare kr 27,- pr kg (det er jo "gitt vekk" :wacko: ) ?

Tusen takk for svar...

Steelhead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på at Nygårdsgaten røykeri åpner igjen i en eller annen form, gjerne uten restauranten. Det var nyoppusset, og bare står der tomt. Det virker for meg som at i en by med 240 000 innbyggere, uten et røykeri, burde det være en god forretningside å overta de eksisterende faislitetene og starte opp igjen.

Håper det skjer!

Røykeriet drev jo bra helt til restauranten startet opp. Tror jeg , ihvertfall.

Inntilvidere får pølsene mine selskap av laksesider i eldhuset. Det fungerte jo før, så hvor for ikke nå :blush:

Bare jeg finner ut av det med saltingen :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Bergen Røkeri. Disse holdt til ved Bontlabo

De røker fisken på "gamlemåten". Fantastisk kvalitet.

Tre av mine fisker går dit i år.

Bergen Røkeri AS

Telefonnummer: 55 24 48 64

Telefaks: 55 24 48 65

Mobiltelefon: Ukjent

Besøksadresse: Liamyrane 10

5132, Nyborg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, da er laksen røykt, og litt av den fortært sammen med nylaget eggerøre...slafs.

Jeg er overraskende fornøyd med resultatet, jeg var litt skeptisk etter å ha røykt laks hos Nygårdsgaten Røkeri i fjor, og da var jeg ikke helt fornøyd. Den gangen var den ganske mørkrøykt, og de tynneste bitene (bak på fisken) ble veldig tørre, selv om laksen fra i fjor (tatt i Suldalslågen :) ) var noen kilo tyngre . Denne gangen var resultatet 100%. Pris, kr 35,- pr kg ferdig røykt. Ingenting å si på det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.