Gå til innhold
Fiskersiden

Fire Blood vs TP og Stella


BNH
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Shimano Fire Blood snella i str 1000. Hvordan er den i forhold til Twin power og Stella i str 1000. Noen som vet hvorfor Fire Blooden ikke har AR-C spool (skrå spole kant) . Noen som ahar formening om AR-C spolen kontra rett spolekant. Personlig synes jeg det har funka på en liten Symetre 500 snelle, men 500 spolen kan ikke sammenlignes med 1000. En liten meningsutveksling mottas med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en fireblood i str 1000. Den har vært veldig god sålangt. Lett. Den ligger en del over TP etter min mening og ett hakk under den nye Stella ( Fireblood er vel forrige modell av stella med magnesium hus) AR-C spolen er utforma for å gi lengre kast, men hvor utslagsgivende det har jeg ikke noen formening om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da krysser jeg fingrene og håper jeg har gjort et godt valg. Fireblood 1000 FA snella er bestilt. Fikk den for 3000 blanke kroner. Det jeg som faktisk var avgjørende var hendelen på snella, som er av duplon kontra elastomer hendelen som er benyttet på mange av de andre shimano snellene. Har ikke hatt "godfølesen" med dette matriale, samt at knotten har litt slark, noe som fireblooden ikke har. Det eneste som jør meg "betenkt" er AR-C spolen som mangler på Fireblooden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.