Gå til innhold
Fiskersiden

Forslag til lett stang til båtmeite?


JohanM
 Share

Recommended Posts

Jeg har planer med tid og stunder og få kjøpt meg en tålig lett stang til båtmeite, tenker meg klassen 50-150 gram eller rundt der, 7-8 fot og 1 hel stang, til nød 2 delt om den er delt helt nede ved håndtaket.

Noen som har noe forslag til slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer med tid og stunder og få kjøpt meg en tålig lett stang til båtmeite, tenker meg klassen 50-150 gram eller rundt der, 7-8 fot og 1 hel stang, til nød 2 delt om den er delt helt nede ved håndtaket.

Noen som har noe forslag til slikt?

Finnes jo lit forskjellig der ute. Men vil ambefale Daiwa Kenzaki 6-12lb (Made in UK).

Jeg syns stangas ideal vekt er 50-200g til meite og 30-175g til pilking/Shads

Lengde er 7,8 fot, med en veldig fin nappindikasjon.

Den er delt i midten, men har enda ikke hørt om noen svaket pga dette (renger med at det er det du tenker på ang deling?)

Men ikke hør på meg siden jeg selger den, søk i forumet (dette eller WSF, Planetseafishing.com osv.)

Her er også en test av den 3-delte varianten som kommer neste år.

Endret av Rønsingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at jeg ikke liker havstenger som er delt på midten er fordi jeg ikke syns de er like gøye og fiske med, jeg føler at man misster litt av følsomheten med det i andre enden, men havstengene kommer seg kanskje på dette området nå etterhvert de også... Er kanskje bare jeg som er sær, hehe B) skal ta en kikk på stanga uansett :D

takker for tips til deg også Helge S :D

Link til noen her i landet som selger noen av disse stengene? finner ikke speedmasteren i 6-12, finner bare 12-20...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.