Gå til innhold
Fiskersiden

23.03.05 Abbor og Gjedde (Påskenøtt)


Remy
 Share

Recommended Posts

I dag var det pluss 10 da jeg stod opp og overskyet. Gjeddevær, men alikevel, sikkert en borre her og der som er sulten.. Brukte halve dagen i dag på litt gutsing av ukjente vann. Vel, gutsing og gutsing, var så røten i formen at jeg kun gutsa på ett, men alikevel ikke dumt. Fikk en 9 gjedder mellom 1 - 4,9kg og kun ÉN abbor. Den tok på en stor mort, faktisk den største morten jeg hadde med i dag. Satte den ut til gjedde egentlig, tror den morten hadde vært død i noen dager og derfor kunne jeg kaste den bort på gjedde siden abboren liker at agnfisken er ferskere. Uansett, etter en liten stund smalt det til i gjedde stanga og jeg hadde fortsatt to stenger å sette ut. I en kominasjon av mye skråsikkerhet om at det var gjedde og at jeg var for rotten i formen til å stresse gadd jeg ikke løpe bort men satte heller ut de to siste stengene. Da jeg gikk bort skjønte jeg etter ett millisekund at det var abbor og ikke gjedde. Tungt, dunking, ja visst, en abbor. I morgen starter 2kilos pluss satsningen.. Du kan jo tippe vekta på denne i mens???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Remy

Mortvedts finger ytterste ved ytterste leddet er på pekefingeren 1,9cm, just like mine... Hvordan jeg vet?

Remy (sms): Mål pekefingeren din sin bredde, ikke spør hvorfor, bare gjør det.

Fredri (sms): 1,9cm, ytterste ledd... Ellers? Alt Bra?

Jävelig bra, Remy. LOL [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.