Gå til innhold
Fiskersiden

Bildetråden 2010


Lars M
 Share

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi eksperimenterer.

Var litt tricky å få "spekulært høylys" i persienner. Mange vinkler å ta hensyn til.

Så jeg flyttet, og justerte mye underveis. Det havnet likevel litt lavt.

Anyhoo: fire blits i sånn ca følgende konfig: 66cm softboks høyt, ca. rett over kamera, og ditto rett til høyre. (Usikker på denne på akkurat dette bildet)

175 octa til venstre for kamera. En med grid, bak modell, og til høyre for kamera.

Exif:

Exposure: 0.004 sec (1/250)

Aperture: f/11.0

Focal Length: 62 mm

ISO Speed: 200

4344575740_c7d9c6a33b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eksperimenterer.

Var litt tricky å få "spekulært høylys" i persienner. Mange vinkler å ta hensyn til.

Så jeg flyttet, og justerte mye underveis. Det havnet likevel litt lavt.

Anyhoo: fire blits i sånn ca følgende konfig: 66cm softboks høyt, ca. rett over kamera, og ditto rett til høyre. (Usikker på denne på akkurat dette bildet)

175 octa til venstre for kamera. En med grid, bak modell, og til høyre for kamera.

Exif:

Exposure: 0.004 sec (1/250)

Aperture: f/11.0

Focal Length: 62 mm

ISO Speed: 200

4344575740_c7d9c6a33b.jpg

Flott bilde og vakker modell!

Du er en jækel på lysbruk. Synes dette er knallflott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det vil dukke opp ansikter mange steder der om du titter etter. Har ellers fått forslag om at det er røntgenbilde av en gravid skate... Det var litt det jeg falt for i denne - det er mye smådetaljer og bildet er ikke "ferdigsett" på et par sekunder - det vil dukke opp flere småting etterhvert som man titter...

Det vil være lettere å se detaljer i den litt større versjonen det er linket til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro en tur inn Hønsebyfjorden på Seiland i ettermiddag da jeg møtte på en flokk springere.

Vanskelige lysforhold og bevegelse på båten til tross... Ble ganske fornøyd med denne!

4439463318_494ac0fabc_o.jpg

EXIF:

Camera Make: Canon

Camera Model: Canon EOS 50D

Image Date: 2010:03:16 18:13:01

Flash Used: No

Focal Length: 104.0mm

CCD Width: NaNmm

Exposure Time: 0.0031 s (1/320)

Aperture: f/4.0

ISO equiv: 640

White Balance: Auto

Photographer: Lars Mathisen

Copyright: Lars Mathisen © 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok ikke nytt av året, men har freshet opp et "gammelt bilde" så det inntyrkket står litt mer i stil med elementene...

Stilig effekt. Framhever elementene i bildet. Syns både sjøen og skyene ser svært truende ut, i kontrast til den uredde fiskeren på baugen.

Ellers lar jeg meg stadig imponere av bildene til både deg, Lars M og flere. Vurderer å kjøpe meg et digitalt speilreflekskamera. Tror det kan gi en ny dimensjon til fisketurene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt til man skal ta blinkskuddet av kveita når hu er på tur opp, plopp sir det så er det borte.. mista mitt digitalkamera på lignende måte.

Men helt syke bilder av Lars M helt øverst, liger spesielt hvordan du har fanget himmelen i forholdt til husene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bildet digger jeg!

Jeg ville brukt denne effekten mer selektivt, og da ikke på skyene.

De fikk et preg av "Paint daubs" eller lignende i denne utgaven.

Jaja - det lar seg gjøre - jobber jo i layers så en får smøre på noen masker og se... ;-)

(Og ja - er latskap at det ikke er gjort selektiv redigering - det går så mye fortere når en tar hele bildet....

helt til man skal ta blinkskuddet av kveita når hu er på tur opp, plopp sir det så er det borte.. mista mitt digitalkamera på lignende måte.

Men helt syke bilder av Lars M helt øverst, liger spesielt hvordan du har fanget himmelen i forholdt til husene

Hehehe - nettopp derfor har jeg modifisert et stangstativ av typen til å feste laksestengene til bilen med. Typen med sugekopp. Fått montert på gjenger for kameraovergang og sikkerhets-stropp. Den sammen med fjernkontrollen kan bli artg om en er så heldig å komme borti noen kveiter av typen dere stadig slenger om bord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja - det lar seg gjøre - jobber jo i layers så en får smøre på noen masker og se... ;-)

(Og ja - er latskap at det ikke er gjort selektiv redigering - det går så mye fortere når en tar hele bildet....

Hehehe - nettopp derfor har jeg modifisert et stangstativ av typen til å feste laksestengene til bilen med. Typen med sugekopp. Fått montert på gjenger for kameraovergang og sikkerhets-stropp. Den sammen med fjernkontrollen kan bli artg om en er så heldig å komme borti noen kveiter av typen dere stadig slenger om bord....

Lr eller PS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.