Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret Stavanger-Egersund


Hatungajama
 Share

Recommended Posts

Noen som får noe om dagen?

Hadde meg en tur forrige helg (midt på dagen) og fikk en liten tass på 3-400 gram. Var fryktelig kaldt i vannet (som forventet), så det er kanskje litt tidlig ennå? Så lite/ingen aktivitet ut over den jeg fikk. Satser på en kveldstur etter jobb på freddan....

Endret av Hatungajama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et par turer og testa litt, men ikke noe resultat gitt. Det har blitt en tur på Vigdel/Ølberg og en på Brusand. Men det er nok som du sier litt kaldt ja. Ser at det er spådd sol og litt varmere til helga så da er det jo lov å håpe det blir ltt mer fart i sjøørreten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt under vannet en sommerdag på vigdel så øker motivasjonen drastisk :) De små går i større stimer, de på 1-2kg i mindre grupper på 2-5 fisk og de stooore aleine dypt nedi tareskogen... På sola står all fisk i garna i begge ender av stranda :) Vi har da tatt bra med sø under piggvarfisket? Mener da at 1-2 kilosfisk på 70% av turene er grei uttelling uten å fiske målrettet etter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt under vannet en sommerdag på vigdel så øker motivasjonen drastisk ;) De små går i større stimer, de på 1-2kg i mindre grupper på 2-5 fisk og de stooore aleine dypt nedi tareskogen... På sola står all fisk i garna i begge ender av stranda ;) Vi har da tatt bra med sø under piggvarfisket? Mener da at 1-2 kilosfisk på 70% av turene er grei uttelling uten å fiske målrettet etter den?

Når har jeg akkurat flyttet tilbake til Vestlandet fra Oslo og ikke fisket så mye her de siste årene. Har imidlertid fått sjøørrett stort sett på hver tur jeg har hatt på de få turene jeg har hatt. Fjorårssesongen i Oslofjorden var imidlertid den beste jeg har opplevd i mine 10 år der, så der er jo håp!

Nå har vi jo fått Kurt Oddekalv på laget også, så da blir det nok vei i vellinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye is i Eigersundsområdet for øyeblikket. Blir aldri vant med å se isfiskere på midten av Norda Sundet :rolleyes:

Har nok vært litt kaldt for havets dronning siden vinteren satte inn her ved juletider, men målt i antallet SØ var høsten svært lovende i dette området (størrelsen var det verre med - snitt på 300-400 gram).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har tydeligvis havets dronning "våknet" igjen. Fikk tre spreke 600-grammere og en "illsint" kilosfisk (pluss en halvannenkilos torsk med børstemark i magen) i løpet av totalt halvannen time slukdenging fra land i Norda Sundet (Egersund). Beit på henholdsvis oransje/svart Atomsild og gul Herring jig for de som lurer på det.

Noen andre som har prøvd seg på SØ'en i distriktet i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har tydeligvis havets dronning "våknet" igjen. Fikk tre spreke 600-grammere og en "illsint" kilosfisk (pluss en halvannenkilos torsk med børstemark i magen) i løpet av totalt halvannen time slukdenging fra land i Norda Sundet (Egersund). Beit på henholdsvis oransje/svart Atomsild og gul Herring jig for de som lurer på det.

Noen andre som har prøvd seg på SØ'en i distriktet i det siste?

Hadde meg to turer forrige helg, med til sammen ca 6 timers fiske. I starten virket det helt dødt, men det endret seg noe da jeg byttet til synk-line....

Fikk to smårollinger på rund 4-500g som var feite og fine. Blir en ny tur etter jobb på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde meg to turer forrige helg, med til sammen ca 6 timers fiske. I starten virket det helt dødt, men det endret seg noe da jeg byttet til synk-line....

Fikk to smårollinger på rund 4-500g som var feite og fine. Blir en ny tur etter jobb på fredag.

Var uti litt over en time inne på Ims på mandag, fikk en SØ på ca 950gr. tynn som ett slips, men eller en veldig fin og sprek fisk.(ingen lus iallefall :thumbsu:)

prøvde ut med ett par forskjellige fluer iløpet av timen, (svart,rød,hvit.) men med engang jeg tok på en orange sa det PANG.

Noen som har noen formeninger om hvilke fluer som passer best på denne årstiden?? :P

Tenkte og prøve å få fisket en hel dag til den kommende helga nå, på samme plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd godplassen på jæren Eivind ?. Vurderer en tur dit i påsken

Arne L

Joda, har vært der en gang. Da i store dønninger og håpløse forhold. Og uten fisk.. Erfaringsmessig har vi vel ikke fått det store der før i april. Vanntemperaturen er rundt 6 grader - og det er ikke helt ideelt på det stedet, tror jeg da.

Men for all del, det er alltid muligheter. Kjekt å se at det er liv i deg, Arne :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, har vært der en gang. Da i store dønninger og håpløse forhold. Og uten fisk.. Erfaringsmessig har vi vel ikke fått det store der før i april. Vanntemperaturen er rundt 6 grader - og det er ikke helt ideelt på det stedet, tror jeg da.

Men for all del, det er alltid muligheter. Kjekt å se at det er liv i deg, Arne :thumbsup:

joda, liv i meg. Men jeg har nok ikke vært den ivrigste fiskeren i det siste.

Ble "vekket" litt da jeg var på tur med hundene, og det var en som dro opp en kilos SØ på "min" strand :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fire halvtimersøkter fordelt på fire dager (mens småtrollene sov) i Nordasundet. Var helt dødt (prøvde det meste i slukskrinet: Atomsilda, Møresild, Favoritt og Herring jig i både streite og kvalme farger), men i går fikk jeg heldigvis en "trøstepremie" på et ca. halvt kilo (brun og feit - tok på Atomsilda rød/sort 12 gr.). Den svømmer forhåpentligvis rundt og fråtser i børstemark nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.