Gå til innhold
Fiskersiden

Hv or er fisken


Fiskeberte
 Share

Recommended Posts

Hei på dere alle!

Er ny på denne siden, men har fulgt med over en tid!

Kan noen fortelle meg hvor fisken er, har nå prøvd siden torsdagen å få fast fisk men med magert resultat. Spesielt øst i Oslofjorden. Fisker stort sett med sluk i varierende farger.

Var en tur på Nesoddlandet i går og det hjalp med rekeopphenger men det ble mye smått[ :) ]

Kan noen si meg hvor fisken er og hva jeg skal fiske med og når kommer silda mere innover i fjorden??[ :) ]

Hilsen ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endel sild har det vært i fjorden i hele vinter, men den er liten (6-7 cm) og har stått veldig nære bunnen (gjerne 18-20 meter).

Stor-silda er på vei innover for gyte nå og ved siden av økende børstemarksverming vil sjøen kunne "eksplodere" snart. Torsken er her inne ennå, småseien (ca.1 kg) og større sei (2-7/8 kg) kan fort følge stor-silda innover fra Drøbak (hvor den har vært til nå). Dette ved siden av økende temperatur i sjøen vil kunne øke muligheten betraktelig for SØ og HA etterhvert.

Velkommen til fiskersidens forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sild? Altså ekte sild i ordets rette forstand?[ :) ] Har lite erfaring fra Oslo fjorden, men flere år fra Møre kysten, og kan ikke huske å ha fått sild noen gang... Går det ekte sild inn i oslo fjorden?

Ok[:I] ved nærmere ettertanke kan det ha hent v. ett eller to tilfeller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Caddis og til dere alle. [ :) ]

Har holdt på noen år nå og har fått mye rart på kroken.

Jeg fisker etter det meste, men det blir nok mest torsk er jeg redd.

Synes bare det er så lite nå men vi må kankje bare vente noen uker til tempen i vannet blir noe høyere?

Skal ut i dag også så dere skal bli oppdatert hva som skjer [8D]

Hilsen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor er fisken"?? Må innrømme at jeg har stillt meg det samme spørsmålet mht fisk med prikker på.

Fjorden er full av torsk ja, men ikke så lett å ta på sluk for tiden. Den står nemlig på bunnen med hodet ned og gulper i seg børstemark type olivengrønne ca 10 cm lange. Forsøk å bytte ut sluken med jigghale i nevnte farge og fisk sakte langs bunnen.

Var ute med flua inatt på div gromplasser men fikk kun torsk. SØ fisket har ikke "tatt av" ennå. Virker som det er for kaldt i vannet ennå da heller ikke børstemarken har begynt å "sverme" men oppholder seg i bunnslammet fortsatt.

Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at det virker litt dødt om dagen, Jeg er primært ute etter SØ. Var ute med to kompiser i dag, to slukstenger og ei fluestang i vannet i syv timer, på plasser som tidligere stort sett har vært bra.

Ikke et napp, ikke engang noe som fulgte etter.

Børstemark i fleng, men ingen SØ...hva er årsaken?

Fisker for det meste på østsiden av Oslofjorden, mellom Moss og Drøbak.

Har tatt en hel uke fri nå - værvarslet ser lovende ut og jeg har en forståelsesfull sjef som klarer kort varsel[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.