Gå til innhold
Fiskersiden

DOGGIS-SNOP


veg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen skrur tida tilbake, og absolutt skal dra til fjells. Og får aldri nok av vinter og snø. Fysjom fysjom !

Mens noen andre sjeler tenker fremover, og bruker enhver anledning til å tømme byen for mark, DOGGIS XXL !

Skal kjøyra buss i helga til godt over midnatt, men lommelykt, regnutstyr, bøtte er på plass i bilen. Kan ikke risikere at jeg ikke har utstyret i bilen i natt hvis det skulle begynne å regne :)

Så av med uniformen, på med markutstyret. De gale har det ikke så godt for tiden :)

Noen mark i beholdningen til nå, men bare små sporadiske sjekkings på egen plen, med rødvinglasset i ene hånda og marken i den andre. Og ny fersk og leirholdig jord er hentet idag, så husdyrene har en god seng å ligge i frem til høsten. PS ! Det er en feil på bildet, mose skal helst ikke ligge oppå jorda de første ukene. For da ser man ikke hvilke mark som blir syke etter hvert ! Upraktisk.

116196_s.jpg

God jakt til hjemmeværende rever :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt en kasse over og surra dem sammen og lakt en stoor blyplate oppå og detta har fått stått inne i gangen noen dager for å sjekke om de klarte å rømme og det funka fint ikke 1 mark rømt og ikke 1 mark dau:D såå de hadde forsynt seg grådig med gress og havregryn natt til i dag også såå når jeg nåå kommer tilbake rundt 8 mai måå jeg vel fløtte en del av marken over i kasser for den svæære murbøtta kan bli ganske full på den tia!!!! eller en jæævla massegrav!!!

Fikk joo plukka en 6-7 liter natt til i går såå har bra myye mark nå!!!! Og å plukke langs e6 i grong og rundt pøbben gir mange spørsmål og flere blir jo liv redde for ser ut som de trur jeg har nooe anna en mark i neevene når jeg nesten krabber rundt hahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det markmafiaer? :P

Natta kommer ikke på top 10, under middels forhold vil jeg si. Grunn: Det ble mye vind etter midnatt da jeg skulle plukke. Pluss at det var litt småsurt. Og kjente tendenser til neglsprett på fingrene etter at jeg avsluttet etter 25 minutter. Så tydelig at marken ikke var i sitt beste lune, mange som ikke ville opp. Men jeg holdt på å gjøre en STOR fadese :thumbsup:

Gikk forbi et stort kjellervindu, for det er jo så fristende akkurat innmed kanten der. Og der nedi sokkelen satt det en kar med bar overkropp og glante på TV, rett mot der jeg stod med lommelykta !

Han så meg utrolig nok ikke. Men jeg skygget banen likevel, før han ringte polisen :D

Men det ble 120-130 mark på den korte stunden, da jeg plukket raskt og gikk over et halvstort område på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger fortsatt og venter på været her på Byåsen. Lå fortsatt et snev av snø på hotspotten min, så vi er nok noen uker etter her i høyden :-)

"Bomturer" sånn som Sølvreven erfarte har jeg ikke råd til å gå på for å si det sånn.

Kanskje blir førstetur i påska, hvis tempen kryper opp mot 8-10 grader og det er litt nedbør.

Det skal være bonanza før jeg orker å som en krok i et par timers tid.

Regner med at det er bra på Møllenbergsiden og spottene der nå, men det er så slitsomt å gå med et etterslep av nysgjerrige narkomane som lurer på om jeg finner noe interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....men det er så slitsomt å gå med et etterslep av nysgjerrige narkomane som lurer på om jeg finner noe interessant.

:o Det e nå hyggelig med selskap da. Det værste er de påseilede, iført stiletthæler og sånn materiale jeg bruker til agnposer. De er ofte uten filter og hviner hysterisk når de ser den virkelig store ormen...men det er som regel litt lengre utpå våren da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha jaa de har vi ikke mange av i grong da hehe =) Lurer på hvordan det går med marken min da :) håper den har det bra i kassa si med lokk på meen de er såå langt unna :goodjob: kan jo ikke bare ta sn svipptur opp og sjekke hvordan mine bestevenner har det :o viktig de har det bra og er spreke til sesongstart!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Det var natta si det. Plukka vel nok for halve sesongen bare på 1,5 time. ca.5kg feitmark (inkl.bøtte)..

Har ikke sett så gæli noensinne. Ble det noe (marsk) på deg Silver?

Marsk ble det, naturen ga sin gave til oss i natt :rolleyes: Plukket selv bare drøye 90 min. Og da sa ryggen stopp, men det ble masse mark. Ett par småturer til nå, så sier jeg stopp :D

Kan jo ikke ta alle laks på mark vet du. Sportsfisker som jeg er !

Nettopp heimkomen fra Hitra, og å skaffe jord til mine eiegode husdyr stod nå først på lista. Så de måtte ligge i mose idag før godsenga ble redd opp. Ble bare 6 timers søvn i natt, men ka gjør det.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor laks, stor mark :rolleyes:

Neida, doggmark er selvsagt overlegen vanlig mark, men alt til sin tid ! Det er helst i de store elvene, som Gaula, Namsen, Orkla etc. etc. der doggmarken virkelig kommer til sin rett. Og helst når vannføring er litt stor, og også på endel farget elv. Og på iskald elv blir det mere fristende for laksen å ta ei stor markklyse. Laksen er jo nærmest "stivspekt" da og det er en fordel å lokke den med 3-retters med en gang. Klart det vises mye bedre, pluss lukta sikkert er mere fremtredende som nevnt. Og laks pleier å bli "litt" større enn vanlig brunørret i vann, så naturlig at større agn funker bra på laksen. Men vanlig mark holder i massevis til laks det også, da på normal vannføring utpå sommeren. Kan nevne at doggmarkgulp fungerte utmerket også på laksen i Gaula som vi fisker i, og denne gulpmarken er også svær. Men det er ikke tillatt nå. Tenk deg bare synet av 3 svære doggmark som sprer sine ender (tentakler) i alle retninger mot gapet på laksen. Farlige greier :rolleyes:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke med det ja:) Skal selv fiske med flue i Orkla og Stjørdalselva i år. Har ikke slukstang som egner seg for laks da.

Men hjemme i Lofoten har vi et svært vann som huser mye stor ørret. Der er det ikke uvanlig å komme hjem med en på 2kilo. Tenkte kanskje det kunne lønne seg med større mark der og:)

Det vil jeg tro. Har egentlig dårlig erfaring med å ta stor ørret på "sytrådmark". Det blir ofte for smått for de virkelig store. Der jeg vet det går ørret opp mot 4-5 kilo. Bruk svære wooblere sies det, og gjerne om natta. Og det er noe i det. Gjerne minst 10cm. wooblere.

Ørret på flere kilo tar jo glatt en småfisk som er mye større enn en 30 grams sluk også ! Min største ørret i Nidelva (ovenfor lakseførende del) er faktisk tatt på en laksesluk. 32 grams Møresilda som ble brukt på bare tull egentlig. Så det er klart at man siler ut de største ofte med å fiske stort. Så prøv doggmark om natta, det er vel helst da ørreten går og beiter nærmere land og i utoser etc. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Da er bøttene fylt opp, og doggisene trimmer seg til sesongen eller folkens?

Min første runde ble igår, og da ble det vell litt over 100stk. Var litt vind, så kunne vell ha vært litt bedre...

Bra start det Sigve, kan komme godt med til starten. Var en sur vind i natt ja, og vi våknet til sluddbyger idag ! Men på tross av det var marken svært så utålmodig med å få luftet skinnet. Har jo ikke vært særlig bra forhold for plukking i år. Hadde vi fått en lummer natt nå så ville det blitt bonanza - markbonanza !

Hvis du lurer på hvor mange doggis man må ha pr. kg. laks Ulven, så vil jeg si ca. 5 doggis pr. kg. Men vet noen bruker mange hundre doggis pr. kg. laks :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ikke vært særlig bra forhold for plukking i år. Hadde vi fått en lummer natt nå så ville det blitt bonanza - markbonanza !

:shifty: Pøh, har plukket reint Heimdal sentrum i de siste uken..og ..det var voldsomt bra fra 01 i natt..Lavlandet sparer jeg litt for å få opp snittstørrelsen, hva er det bøndene kaller det - vekseldrift... :rock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.