Gå til innhold
Fiskersiden

meitemark med elektrisitet


 Share

Recommended Posts

husker en post her inn om hvordan man kunne få meitemark til å komme opp fra bakken ved hjelp av elektrisitet. Noen som husker hvor den lå?

Har brukt søkefunksjonen, men klarer ikke finne den..

Satser på at du filmer ditt første forsøk med strøm Tom?

En potensiell hit på Youtube:)

Noen linker:

link1

link2

link3

alek

Endret av alek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar..

Testet førs med bilbatteri, det funket dårlig. Målte 1,8 volt med voltmeter i bakken.

Testa etterpå med 220 volt fra stikkontakta. Det funket finfint. Målte 8 volt i bakken. Det kom opp mark, men kun småmark.

Neste gang skal jeg teste å vanne plenen først.

Ikke like high-tech som strøm. Men det virker effektivt

Jeg så den episoden på dirty jobs.. Dødsfett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker 220volten flittig, men berre ein fase, den andre vert isolert. Dei små markane kjem fort opp, dei store trenger litt meir tid. Det kan ta fleire minutter før dei store kjem, og så flytter du greipa ein halv meter om gangen. :withstupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:beer: Hold den andre fasen i hånda og piss på plenen. Da kommer det garantert til å skje noe i hvertfall..... Dette er vel egetlig ikke helt lurt. Kan hende ting som en ikke ønsker skal skje. Pass på 4bente og annet levende. Det skal ikke mer til en en smell på dette føre du kan få hjerte stans! Folk har tatt kvelden av mindre enn dette når det gjelder strøm. Jeg har greie på strøm og gjør det ikke.... Ligger dårlig an med forsikringer også. Tenk om det ligger ett gamelt rør eller jording i bakken. Og fruen i huset skal ta seg en dusj. Den ene jordfeilen du ikke viste om ble plutselig ikke bare en feil. Utrolig mange hus med dårlig jord, og feiljording. Der det mangler en ekvipotensial forbindelse mellom gammelt og nytt, og det kan være naboen din som har den andre feilen. Den går fint i røranlegget fra både kloakk og vann.... Til ettertanke kanskje...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.