Gå til innhold
Fiskersiden

Tur til Glomma


Stradic1
 Share

Recommended Posts

Short-wire og undertegnede skal på overnattingstur til Glomma, nærmere bestemt i Eidsberg Kommune i Østfold, ved Grunnsund og Kjørshammer brygge.

Skal være 27 forskjellige fiskeslag der, så da blir det mest meitefiske denne gangen.

Skal prøve alt mulig av agn, kommer forhåpentligvis en fangstrapport i morgen kveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Short-wire og undertegnede skal på overnattingstur til Glomma, nærmere bestemt i Eidsberg Kommune i Østfold, ved Grunnsund og Kjørshammer brygge.

Skal være 27 forskjellige fiskeslag der, så da blir det mest meitefiske denne gangen.

Skal prøve alt mulig av agn, kommer forhåpentligvis en fangstrapport i morgen kveld :-)

Ved Grønnsund er til tider vanskelig å fiske fra Eidsberg-sida. Det er veldig langgrunt og mye vegetasjon der, men nå er det kanskje ikke så ille pga. høy vannstand. Hvis dere kommer dere oppstrøms for evja er det bedre, men da må dere ta en annen vei ned til elva. Hvis ikke vil jeg anbefale Skiptvet-sida av Grønnsund. Fin brygge å fiske fra og to små evjer som til tider holder masse abbor og karpefisk. Fisket masse her når jeg bodde hjemme. Uansett, skitt fiske. Ser frem til rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Grønnsund er til tider vanskelig å fiske fra Eidsberg-sida. Det er veldig langgrunt og mye vegetasjon der, men nå er det kanskje ikke så ille pga. høy vannstand. Hvis dere kommer dere oppstrøms for evja er det bedre, men da må dere ta en annen vei ned til elva. Hvis ikke vil jeg anbefale Skiptvet-sida av Grønnsund. Fin brygge å fiske fra og to små evjer som til tider holder masse abbor og karpefisk. Fisket masse her når jeg bodde hjemme. Uansett, skitt fiske. Ser frem til rapport!

Det var skikkelig lavt vann ved Grønnsund, så vi camperte ved Skjørshammer, det var fint der, men vi hadde "flau" orkan og nordavind hele ettermiddagen.

Vinden roet seg når sola gikk ned, og da fikk Short-wire en abbor på 8 hekto, og det var ny pers. rek. for han.

Det var det eneste vi fikk, jeg hadde på ei gjedde en liten stund, men den datt av, og så hadde jeg på en fisk som jeg ikke veit hva heter.

Den var ca. 40 cm. blank, og jævlig "høy" over ryggen...

Var en fin plass og campe på...

Neste tur vi skal dit, så venter vi til det blir sønnavind eller vindstille.

Endret av Stradic1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.