Gå til innhold
Fiskersiden

Fyret ved kaia i Trondheim


ErikH
 Share

Recommended Posts

Har noen vært ute ved fyret ved utløpet av nidelva i det siste? Jeg skulle dit en dag og så de hadde satt opp et gjerde, så jeg turte ikke gå innafor tilfelle de stengte porten og jeg ikke fant veien ut. Vet noen om det går å komme seg ut eller inn når porten er stengt, og hva som eventuelt skjer hvis man blir ferska der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen vært ute ved fyret ved utløpet av nidelva i det siste? Jeg skulle dit en dag og så de hadde satt opp et gjerde, så jeg turte ikke gå innafor tilfelle de stengte porten og jeg ikke fant veien ut. Vet noen om det går å komme seg ut eller inn når porten er stengt, og hva som eventuelt skjer hvis man blir ferska der inne.

Ikke lov betyr vel ikke lov... Finnes mange andre gode plasser :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også fiskeforbud på fyret og hele piren! Dette pgr av at det er umulig for fiskeoppsynet og kontrolere om du kaster til høyre eller til venstre for fyret. Der er nemelig fiske forbudt på høyreside av moloen vis du ser utover. I fjor vedtok fylkesmannen at nidelvas utløp skal ha en fredningssone for sjøørreten! Denne strekker seg fra royalgarden og ut så langt elva framstår som en kunstig kanal, det vil si fyret. Så som veg sier fin en annen plass:-)

Kay

Ps det er trondheim havn som fjernstyrer portene. Alle portene er video overvåket. Vaktbilen til Trondheim havn vil også passe på denne sonen i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Jeg trodde jeg sjekka reglene nøye i fjor, og da fant jeg ikke noe annet enn at elva slutta ganske langt innafor der, men hvis de har endra reglene er det jo greit.

Men hvor på skansen funker det da, uttafor togspora eller? Det er vel ikke lov å fiske i kanalen eller innafor moloen der heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar. Jeg trodde jeg sjekka reglene nøye i fjor, og da fant jeg ikke noe annet enn at elva slutta ganske langt innafor der, men hvis de har endra reglene er det jo greit.

Men hvor på skansen funker det da, uttafor togspora eller? Det er vel ikke lov å fiske i kanalen eller innafor moloen der heller?

Hei.

I kanalen fra Skansen til der Nidelva starter er det fritt fiske, men om du får noe SØ (litt tvilsomt) så må de settes ut igjen.

Mvh

BIG FISH

www.naturblogg.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.