Gå til innhold
Fiskersiden

Lågen-nasjonalt laksevassdrag


Green Highlander
 Share

Recommended Posts

Den har heldigvis ikke nådd Tananivå hva gjelder forvaltning, men det er ikke langt unna. Triste greier!! Det er en flott elv - som kun ligger en drøy time unna. Allikevel frister det ikke meg, takket være alt det tullet de gjør i den elva. Ser på børsen at det ikke praktiseres C&R i noen grad heller, den stakkars laksen som faktisk klarer å passere alskens "kulturredskap" har det ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få laks slipper heldigvis å plages med kroker i munnen. :D

http://www.op.no/kultur/article5186837.ece

De har i det minste statistikk over hva de faktisk foredler her,en stor forskjell til hva de enkelte grunneierene måtte finne på å rapportere inn fra flåtene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig trist at de forvalter denne fine elva på en "neandertalermåte"....hadde garantert lagt flere turer hit i sesongen hvis det hadde vært litt større mulighet for fisk,men mister helt trua når man veit hva som skjer nedover i vassdraget.. :) synd,da beliggenheten er god for dagsturer for et par millioner mennesker.....det blir heller den relativt ukoselige Drammenselva i stedenfor,køfiske og den "mafialignende"trekningen på bakrommet,som blir løsningen for laksefiskere med lopper i blodet"(jeg for min del fisker kun nordafor Trøndelag,men hadde jo vært gunstig med litt mindre kjørevei,spesiellt når det gjelder korte turer for å stille det værste suget...men-men,sånn har det blitt,desverre. Mvh Øivind Mikalsen (pistus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.