Gå til innhold
Fiskersiden

Fikk tre svære akkar idag -- spiselig?


oracel
 Share

Recommended Posts

Det er mye akkar i Gloppefjorden tydeligvis, jeg fikk tre stykker idag -- har aldri fått dette i fjorden før, ei heller hørt om at andre har fått. De er ganske store, ikke inkludert armene så er de rundt 40-45cm. Er det god stemning å bruke dette til mat, eller egner de seg best som agn? (har spist akkar på restaurant, og synes det var godt)

Edit: høyst spiselig! Jeg kuttet armene i små stykker og freste dem en stund i olje med salt og pepper, og det ble skikkelig bra! Ser litt freaky ut, men smaken er knallbra! Forøvrig var det veldig enkelt å rense kroppen. Den har jeg lagt i frysen for mørning (:

Endret av oracel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Haha,akkar ja,me ha fått 2 stk no på ei liti stund,men pappa nekta å ta dei ombord i båten-_-

Detta kan jo ha med å gjera att den første sprutte vatn etter oss og den andre vart han full i blekk av;D

Eg seie alltid,men akkar er jo kjempegodt,so neste gong lyte me ta den opp å prøva å tilbereda detta her.

Me har også alltid ein slek "å no ha eg d og d på kroken" han har begge gongene sagt "å,ein torsk eg ha fått på no ja",har du og kanskje hatt følelsen av att dette kunne vera ein torsk?

Han ha forsåvidt fiska aktivt i 45 år,so ekje akuratt det de skal stå på.

So som du seier er det nok ein del akkar rundtom ja,me fiskar forsåvidt rundtom i Sognefjorden og iløpet av fiskekarrieren til pappa har han aldri fått akkar på heilt normal pilking desse plassane;b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,akkar ja,me ha fått 2 stk no på ei liti stund,men pappa nekta å ta dei ombord i båten-_-

Detta kan jo ha med å gjera att den første sprutte vatn etter oss og den andre vart han full i blekk av;D

Eg seie alltid,men akkar er jo kjempegodt,so neste gong lyte me ta den opp å prøva å tilbereda detta her.

Me har også alltid ein slek "å no ha eg d og d på kroken" han har begge gongene sagt "å,ein torsk eg ha fått på no ja",har du og kanskje hatt følelsen av att dette kunne vera ein torsk?

Han ha forsåvidt fiska aktivt i 45 år,so ekje akuratt det de skal stå på.

So som du seier er det nok ein del akkar rundtom ja,me fiskar forsåvidt rundtom i Sognefjorden og iløpet av fiskekarrieren til pappa har han aldri fått akkar på heilt normal pilking desse plassane;b

Var i hjørundfjorden forrige uke, vi måtte gi opp pilkinga etter at det ble mørkt fordi vi kun fikk de ekle dyra(gå opp etter 6 stk. 1,5 - 2,8 kg.) Så er tydeligvis mye akkar i år. Var litt action da, så gøy var det :jig: De biter vist hardt så hold fingerene unne kjeften på de....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i hjørundfjorden forrige uke, vi måtte gi opp pilkinga etter at det ble mørkt fordi vi kun fikk de ekle dyra(gå opp etter 6 stk. 1,5 - 2,8 kg.) Så er tydeligvis mye akkar i år. Var litt action da, så gøy var det :P De biter vist hardt så hold fingerene unne kjeften på de....

Vi måtte gi opp utenfor brandal i helga selv, det var umulig å komme til bunns. De har noen stygge nebb ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.